۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
ارزش دلار ثابت ماند

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم جهان ثابت ماند.

به گزارش صدای بورس، شرایط کنونی مالی آمریکایی باعث شده است تا معامله گران نسبت به احیای سریع دلار پس از عملکرد بد آن در سال ۲۰۲۰ چندان خوشبین نباشند. تحلیل گران به دلیل آنچه آن را کسری دوقلو عنوان می کنند، معتقدند فشار روی دلار کماکان بالا خواهد بود. این کسری دوقلو مربوط به کسری بودجه دولت و همچنین کسری تراز حساب تجاری است.  طبق اعلام سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۵۵۳  میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه دسامبر نیز به سه تریلیون و ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار رسیده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت رسمی با توافق برگزیت موافقت کردند و طبق اعلام سباستین فیشر- سخنگوی دولت آلمان- که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با این کار راه برای اجرایی شدن توافق از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی هموار می شود. خبر دیگر از اروپا اینکه به دلیل استقبال بالای شهروندان اروپایی از واکسن کرونا، دولت ها مجبور به اعمال اولویت بندی دریافت واکسن شده اند. حدود ۴۵۰ میلیون نفر در سطح اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از زمان شروع بحران تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. 

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است. 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۸۹.۸۹۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۳ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۰۳.۰۶۵  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۳۲ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۲ درصد افزیش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۸ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 425410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =