مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی ۱۳ دی ماه

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی هفته»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری هفته را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، روند نزولی بورس تهران باز هم ادامه یافت و امروز شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۶۸۲ واحد افت به سطح یک میلیون و ۳۵۴ هزار واحد سقوط کرد.

ارزش سبد ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت بیش از ۳ درصد سقوط کرد و به ۹۷ میلیون و ۹۷۳ هزار ریال کاهش یافت.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم امروز هم به رکوردزنی منفی ادامه داد. قیمت دارایکم در پایان معاملات امروز به ۱۵۲,۳۷۰ ریال رسید.

وضع صندوق پالایشی یکم ناامیدکننده است. در پایان معاملات امروز، قیمت پالایش به ۷۶,۱۱۰ ریال سقوط کرد.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۱۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

قیمت جهانی طلا در آخرین روز معاملات سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۸۹۶ دلار در هر اونس افزایش یافت. همچنین هر بشکه نفت برنت به قیمت ۵۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

براساس گزارش مرکز آمار، در فصل تابستان امسال، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی با ۴.۵ درصد رشد نسبت به پایان سال ۹۸ به بیش از ۳ هزار و ۶۳۱  هزار میلیارد ریال رسید.

هفته گذشته، انعقاد ۲۵۰ هزار و ۱۰۱ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۹۶۰ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال در بازار مشتقه بورس کالای ایران به ثبت رسید.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در بورس و فرابورس تامین مالی شده‌اند و به تنهایی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس در حال معامله است.

از امروز (شنبه) در فرابورس ایران دامنه نوسان روزانه قیمت ۴ نماد معاملاتی بپیوند، زدشت، گکوثر و حسینا به ۵ درصد کاهش یافت.

افزایش سرمایه شرکت سیمان اصفهان تایید و افزایش سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ثبت شد.

خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز، کارمزد بسیار اندکی به نسبت سهام دارد و این صندوق با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد ۱۰ هزار ریال، پذیره‌نویسی خود را روز یکشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۹ صبح آغاز خواهد کرد.

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران برگزار و با افزایش سرمایه ۴۹۴ درصدی «مادیرا» از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته موافقت شد.

شرکت بیمه پاسارگاد در یک ماه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ معادل ۴۳ درصد از سرمایه فعلی خود حق بیمه صادر کرد.

کد خبر 425393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =