رقابت بازدهی و خالص ارزش دارایی

تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در سال ۱۳۹۰ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر، مدیریت ۹ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد، مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در سال ۱۳۹۰ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر، مدیریت ۹ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد، مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

پیشتازی درآمد ثابت
با توجه به فراوانی زیاد سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، پنج صندوق از ۹ صندوق این شرکت در راستای جذب این افراد، در گروه صندوق‌های بادرآمدثابت (اعم از قابل معامله، نیکوکاری و...) مشغول فعالیت هستند. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق این شرکت با خالص ارزش دارایی نزدیک به ۲۳۶ هزار میلیارد ریال، «صندوق لوتوس پارسیان» است که نسبت به سود سپرده بانکی، بازدهی بهتری داشته است. «صندوق مشترک پیروزان» با پذیرش مقداری ریسک بالاتر موفق به کسب ۳۰ درصد بازدهی در یک‌سال گذشته شده است. دو صندوقِ با درآمد ثابت دیگر خانواده لوتوس پارسیان از نوع صندوق‌های نیکوکاری است؛ سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تمام یا بخشی از سود خود را جهت امور خیریه اهدا می‌کنند. سطح بازدهی‌های کسب‌شده در این دو صندوق از صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر بالاتر بوده و به‌نوعی می‌توان صندوق‌ نیکوکاری دانشگاه الزهرا (س) را با کسب ۷۸ درصد بازدهی، پربازده‌ترین صندوق با درآمد ثابت مجموعه دانست.

جهش فوق‌العاده
تنها صندوقِ سهامی این شرکت با نام «صندوق زرین پارسیان» در مهرماه ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته با جهش فوق‌العاده ۱۳۵۰ درصدی، به بیش از ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق حدود ۹۷ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» داشته است. باوجود افت شدید سطح بازدهی سالانه صندوق‌ها طی ریزش اخیر بازار سهام، صندوق زرین پارسیان با تحقق بازدهی ۲۹۶ درصدی در یک‌سال اخیر، عملکرد مطلوبی داشته است. تیر ۹۶ بود که «صندوق پشتوانه طلای لوتوس» در جهت جذب طلاپسندان آغاز به کار کرد. بازدهی این صندوق ارتباط مستقیمی با رشد قیمت سکه طلا داشته و بر همین اساس در یک‌سال اخیر و همسو با تغییرات قیمت سکه و اوراق گواهی سپرده سکه، بازدهی‌ ۱۵۳ درصدی عاید سرمایه‌گذاران خود ساخت.

سجادیزدانی
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۳

کد خبر 425352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =