علت نگرانی سهامداران از وضعیت فعلی بازار

همایون دارابی گفت: در چند وقت اخیر قیمت سهام در بازار با افت زیادی همراه بوده است، این در حالیست که هیچ دلیل منطقی برای اصلاح شاخص بورس با چنین شتابی وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه افزود: ممکن است علت وجود چنین اصلاحی در بازار، نرخ دلار در لایحه بودجه یا انتقال دولت در آمریکا باشد که باعث نگرانی سهامداران از وضعیت فعلی بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:‌ برداشت دولت از نظام بانکی و فروش گسترده ای که برخی از دستگاه های نزدیک به دولت داشتند باعث بهم ریختن نظم بازار و از بین رفتن تعادل در معاملات بازار شده است.

دارابی بیان کرد: اکنون اصلی ترین عاملی که باعث ایجاد چنین روندی در بازار شده است بی انگیزگی و نبود نقدینگی کافی است و این مسایل تاثیر زیادی در بازار گذاشته است.

وی گفت: همیشه در ماه های پایانی سال تلاطم در معاملات بازار افزایش پیدا می کند و بهتر است سهامداران در این بازار صبوری کنند تا بتوان دوباره شاهد بهبود روند این بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:‌ زمانی می توان شاهد معاملاتی آرام در بازار باشیم که انگیزه سرمایه گذاری دوباره در این بازار افزایش یابد و شاهد ورود نقدینگی به بورس باشیم.

دارابی گفت: براساس پیش بینی ها به نظر می رسد برای مدتی روند فعلی در بازار حاکم باشد تا شاید تحولاتی در بازار ایجاد شود که بتواند در تغییر مسیر معاملات بورس تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به اقدامات  تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسایلی که می تواند بازار را به مدار صعودی بازگرداند تزریق نقدینگی، انگیزه و مشخص شدن تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق در بازار رخ دهد.

وی بیان کرد: در بازار صحبت هایی در زمینه ناپایداری قیمت دلار وجود دارد که این موضوع در ایجاد التهاب معاملات بورس بی تاثیر نبوده است.

منبع: همفکران

کد خبر 425347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =