پیش بینی خوب از بورس فردا / حمل و نقلی ها و  ۳ گروهی که شروع به رشد خواهند کرد

پیش بینی ها از روند مثبت شاخص کل بورس حکایت دارد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با ۴ هزار واحد ریزش در کانال یک میلیون ۴۱۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم وزن بر خلاف روز های تمام سبز دوهفته ای امروز با یک هزار و ۲۸۹ واحد ریزش، تا رقم ۴۷۲ هزار و ۱۳۲ واحد عقب نشست.

ارزش معاملات امروز بورس تهران ۱۲۸ میلیون و ۳۵۸ هزار میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال بود. شستا اولین شاخص ساز امروز با  ۷۸۰ ریال افزایش برابر با ۳.۴۳ درصد با قیمت پایانی ۲۳ هزار و ۵۳۰ ریال برای روز کاری بعد بسته شد.

شاخص کل تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد

رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: فردا روز حساسی برای بازار سرمایه است. با وجود تمام پیش بینی های ریزشی شاخص کل تا  یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد، شاهد بودیم. در ۲ هفته گذشته شاخص در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی ایستادگی کرد و فردا نیز به نظر می‌رسد روند حرکت بازار سرمایه مثبت باشد.

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه تا پایان هفته بیان کرد: به طور کلی شاخص در دو هفته گذشته ۲ حمایت داشت، حمایت اول که یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد بود. این حمایت حفظ شده و اگر این حمایت بشکند امکان ریزش بورس تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد نیز وجود دارد. در حال حاظر شاخص کل روی رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی ایستاده است. رسیدن شاخص روی عدد یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحدی کلیدی و سرنوشت سازی است و اگر در روزهای آینده شاخص کل روی این عدد بایستد به راحتی می تواند وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی شود.

کف سازی در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی
نصیرزاده در ادامه بیان کرد: بورس محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی کف سازی خوبی داشته و حتی سناریوهای بدبینانه نیز به وقوع نپیوسته است. به نظر می‌رسد با توجه به رشدهای خوبی که شاخص کل هم وزن داشت در طول هفته از شتاب رشدهای شاخص کل هم وزن کاسته شود  و در مقابل شاخص کل افزایشی شود.

پتروشیمی، حمل و نقلی و تک سهم ها ۳ گروهی که فردا رشد می‌کنند
وی در ارتباط با گروه هایی که فردا و روزهای آینده اصلاح و یا رشد خوبی خواهند داشت، تصریح کرد: در طول هفته سیمانی ها رشد خوبی کردند و به مقاومت مینور کوتاه مدت رسیده اند و  عرضه های این گروه زیاد شده  و به اصلاح نزدیک است. با توجه به شرایط بازار پیش بینی می‌شود شرکت‌های حمل و نقلی، بانکی  و تک سهم‌ها در روزهای آینده پر تقاضا باشند. گروه فزات اساسی نیز به دلیل تثبیت دلار روی قیمت ۲۵ هزار تومانی آینده روشنی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت به گروه پتروشیمی‌ها اشاره کرد و افزود: در گروه پتروشیمی ها تقاضا برای خرید زیاد خواهد بود و آن به خاطر رشدی است که در تمام صنایع شاهد بودیم. باتوجه به گردش نقدینگی که در بازار سرمایه وجود دارد به نظر می‌رسد صنایعی که رشدی بودند شروع به اصلاح کنند و پتروشیمی‌ها روند صعودی داشته باشند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 424936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =