چه مشاغلی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت نمایندگان برای معافیت مالیاتی مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا ۳۶ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش صدای بورس، «محمدخدابخشی» درباره جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به میزان سقف معافیت مالیاتی برای سال ۱۴۰۰  افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون حقوق‌های دریافتی تا سقف ۴ میلیون تومان معاف از مالیات خواهند بود و مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا ۳۶ میلیون تومان نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

نایب رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اعضای کمیسیون پس از بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی حقوق مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان مندرج در لایحه بودجه نیز موافقت کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون، سرمایه صندوق رفاه دانشجویان افزایش خواهد یافت یادآور شد: در تبصره ۹ این لایحه مقرر شد، صد در صد وجوه اداره شده پرداختی مربوط به وام‌های دانشجویی از سال ۸۵ تا ۹۹ به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان واریزی به خزانه کل کشور، به سرمایه صندوق رفاه دانشجویان اضافه شود.

خدابخشی خاطرنشان کرد: این عامل سبب خواهد شد تا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانایی پرداخت وام شهریه به همه دانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور را کسب کند. البته مقرر شد مبالغی از این محل توسط وزارت علوم در اختیار دانشگاه آزاد نیز قرار گرفته تا وام شهریه دانشجویان مربوط به این دانشگاه نیز پرداخت شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 424570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =