تکمیل پروژه ۲ هزار میلیاردی «سینا کَن» بدون حضور خارجی‌ها

حمیدرضا شیران از افتتاح بزرگترین پروژه سرمایه گذاری غرب کشور توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا شیران، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان با اعلام خبر افتتاح بزرگترین کارخانه ساخت قوطی کشور در استان کرمانشاه در غرب کشور با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان اظهار کرد: تامین قوطی های آلومینیومی نوشیدنی های گازدار، یکی از نیازهای کشور بود که سالانه باعث خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور می شود؛ لذا بنیاد مستضعفان با انجام سرمایه گذاری کلانی در این بخش، کارخانه ای بزرگ را احداث کرد که از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز برای تامین قوطی نوشیدنی های گازدار جلوگیری می کند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان افزود: کارخانه قوطی سازی در کرمانشاه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی احداث شده است که بزرگترین سرمایه گذاری حال حاضر در غرب کشور است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این کارخانه، سالانه ۷۶۰ میلیون قوطی نوشیدنی گازدار تولید می شود گفت: با افتتاح این کارخانه، تولیدات آن باعث می شود تا یک گام به خودکفایی کشور در تولید این قوطی های آلومینیومی نزدیک تر شویم و ظرفیت تولید قوطی های ۳۳۰ و ۲۵۰ سی سی در کشور، به میزان ۵۰ درصد افزایش می یابد.

شیران با اشاره به تاثیرات این سرمایه گذاری کلان بنیاد مستضعفان در اشتغال زایی برای جوانان کرمانشاهی خاطرنشان کرد: احداث این کارخانه بزرگ در منطقه کرمانشاه، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان و نیروهای متخصص کرمانشاه فراهم می کند و قرار است تا نیروهای بومی منطقه، نیاز به نیروی انسانی این کارخانه را فراهم کنند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان گفت: این کارخانه یکی از مدرن ترین و به روزترین کارخانه های تولید قوطی در منطقه خاورمیانه است که تولیدات آن می تواند صادراتی معادل ۱۵ میلیون دلار را برای کشور داشته باشد.

به گفته وی، راه اندازی این کارخانه در اوج تحریم ها و در شرایطی انجام شد که نیروهای خارجی، از هرگونه کمک برای راه اندازی و بهره برداری این کارخانه خودداری کردند و تمام مراحل نصب و بهره برداری از تجهیزات آن، به دست نیروهای متخصص داخلی انجام شد و چنین دستاوردی برای نخستین بار در کشور به دست آمد که این موفقیت به عنوان نمادی از خودباوری در جهت تحقق جهش تولید، ستودنی است.

بر اساس این گزارش، کارخانه قوطی سازی کرمانشاه قرار است صبح سه شنبه با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار و تعدادی از مسئولان استانی و کشوری افتتاح شود.

منبع: روابط عمومی بنیاد مستضعفان

کد خبر 424551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =