دلیل خرید و نگهداری صندوق های سرمایه گذاری و طلا در «وتوصا»

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در خصوص مبلغ فروش و سود خالص شرکت‌های زیرمجموعه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران به دو سوال سهامداران پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص مبلغ فروش و سود خالص شرکت های نوین اندیشان سرآوا پارس و نت تجارت اهورا توضیح دهید؟
گروه توسعه صنعتی ایران در شرکت‌های سرآوا و نت تجارت اهورا به ترتیب با مالکیت ۱۲.۵ و ۷.۳ درصد سهام، به عنوان سهامدار اقلیتی شناخته می‌شود. براساس قرارداد حفظ محرمانگی سهامداران، هیچ یک از مالکان مجاز به انتشار عمومی اطلاعات شرکت‌های مزبور نبوده ضمن آنکه شرکت توسعه صنعتی و یا هیج یک از شرکت های گروه در هیات مدیره شرکت های یاد شده عضویت ندارند. از این رو، دسترسی و افشای اطلاعات شرکت‌های مزبور در مقطع کنونی امکان پذیر نیست. با این حال باید توجه داشت که درخواست پذیرش بزرگترین شرکت زیرمجموعه سرآوا (با نام تجاری دیجی کالا) و نیز شرکت نت تجارت اهورا (با نام تجاری شیپور) در فرابورس ایران به مسئولان ذیربط تقدیم شده و در حال طی مراحل مربوط به پذیرش در بازار سرمایه هستند.

با توجه به افزایش نرخ دلار و رشد بازار سرمایه در ماه‌های اخیر، دلیل خرید و نگهداری صندوق های سرمایه گذاری و طلا در پرتفوی شرکت چیست؟
گروه توسعه صنعتی ایران به عنوان یک شرکت هلدینگ فعالیت می‌کند و عمده دارایی‌های آن سهام مدیریتی شرکت‌های فعالی در گروه سرمایه‌گذاری است. اخیرا در سطح هلدینگ میزان نقدینگی شرکت اصلی جهت پرداخت تعهدات مربوط به سود سهام و نیز اقساط خرید شرکت توسعه صنعت و تجارت افزایش یافته است که از منابع موجود، متناسب با نیازهای کوتاه مدت شرکت در زمینه تعهدات پرداخت استفاده خواهد شد. همچنین اختصاص بخشی از سبد هلدینگ به ابزارهای مشتقه طلا، با هدف حفظ ارزش واقعی دارائی‌ها و نیز انتفاع از چشم انداز رشد قیمت‌های جهانی صورت پذیرفته است.

این کنفرانس در تاریخ ۳۰ آذرماه برگزار و نماد آماده بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 424524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =