چالش های صندوق‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی یکی از گزینه‌های ثابت و مهمی است که از سوی کارشناسان اقتصادی برای افراد پرمشغله یا افراد غیرحرفه‌ای توصیه می‌شود.

به گزارش صدای بورس، انواع متعددی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس نوع اوراق بهاداری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و نیز اهدافی که دنبال می‌کنند وجود دارد.

بعضی از آنها عبارتند از: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق با درآمد ثابت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و … در ایران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در گروه صندوق با درآمد ثابت و صندوق سهام در حال فعالیت هستند.

این صندوق‌ها وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران را در پرتفویی (سبدی) از اوراق بهادار با درآمد ثابت (شامل انواع اوراق قرضه، اوراق مشارکت و انواع اوراق بدهی) سرمایه‌گذاری و آن را اداره می‌کنند.

در حال حاضر با وجود استقبال مردم از این صندوق ها ،با این مساله و چالش روبرو هستیم که ظرفیت این صندوق ها در خیلی از روزها تکمیل است و امکان صدور و واریز وجه توسط مشتریان وجود ندارد .

در همین خصوص گفتگویی با چند صندوق سرمایه گذاری داشتیم که در ادامه میخوانید:

کارشناس این صندوق ها با اظهار بی اطلاعی از زمان بازگشایی درگاه پرداخت این صندوق ها به این موضوع اشاره کردند: در زمان تکمیل بودن سقف و ظرفیت صندوق و بسته بودن درگاه پرداخت الکترونیکی  افرادی که که قصد واریز وجه در صندوق های سرمایه گذاری را دارند میتوانند صبح همان روز در ساعت‌های ۸ الی ۹ با قسمت مالی صندوق تماس گرفته و با اعلام مبلغ مورد نظر و تایید کارشناس نسبت به واریز وجه اقدام کرده و عکس فیش واریزی را در سایت بارگذاری کنند. اما در صورت تایید نشدن امکان واریز وجود ندارد که اکثریت سهامداران با مشکل این تایید و بسته بودن درگاه پرداخت الکترونیکی روبرو هستند.

زهرا مالمیر

کد خبر 424506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =