۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
قیمت جهانی نفت دوم دی ۹۹

امروز ۲ دی ۹۹ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۰ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۷۱ سنت رسید.

 به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با یک دلار و ۳۶ سنت معادل ۲.۷۷ درصد افت به ۴۷ دلار و ۷۴ سنت رسید.

دیروز قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد سقوط حدودا ۳ درصدی بود و بخشی از افزایش قیمت های اخیر ناشی از توزیع واکسن کرونا را خنثی کرد.

در حالی که گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا  در انگلیس سبب شده تا چندین کشور جهان مرزهای را به روی کالاها و مسافران انگلیسی ببندند، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد کاهش بود و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی تریدر با اشاره به تردید ها در مورد اینکه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بتواند قرارداد تجاری جدیدی را برای دوره پسا برگزیت با اتحادیه اروپا منعقد کند گفت: «کابوس قبل از شب کریسمس کامل شد و اکنون شهروندان انگلیس در کنار نگرانی از تبعات برگزیت باید با ویروس جهش یافته کرونا نیز روبرو شوند.»

اینز افزود، تا زمانی که ما بفهمیم سیاست گذاران قرار است در سال ۲۰۲۱ چگونه به تحولات موجود واکنس نشان دهند، ریسک های کاهشی قوی تر از ریسک های افزایش هستند.

در همین حال ارزش دلار به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن افزایش یافته و همین مسئله سبب کاهش جذابیت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله نفت برای مشتریانی گشته که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 424496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =