دلیل درجا زدن بورس چیست؟ / آیا بورس در حال تغییر رویه است؟

بعد از روند صعودی بازار سهام در روز شنبه عرضه در نمادهای بنیادین با وجود افزایش قیمت‌های جهانی افزایش یافته و باعث روند نزولی بازار سهام شده است، اما بورس امروز به چه چیزی نیاز دارد؟

به گزارش صدای بورس،بعد از روند صعودی بازار سهام از کانال 1/2 میلیون واحد تا کانال 1/4 میلیون واحد، نوسان‌گیری بازارگردان‌ها، شایعات مطرح شده در فضای مجازی و جو هیجانی باعث ریزش شاخص کل شد. اما دلیل درجا زدن بورس چیست؟

پیام الیاس‌کردی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تغییر رویه بورس گفت: با توجه به روند بازار سرمایه می‌توان گفت پول در حال جابه‌جایی از سهم‌های با ارزش‌بازار بالا به سمت سهم‌های با ارزش‌بازار پایین‌تر است و این یعنی سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر بازار در حال حرکت است، از طرفی در جریان معاملات چند روز اخیر توجه بازار سهام مانند قدیم صرفا به یک سهم نیست و طی روند معاملات روز، سهم‌های مختلف مورد توجه بازار قرار می‌گیرند مثل همین امروز که نمادهای پالایشی در مقاطعی از بازار مثبت بود و در مقاطعی دیگر توجه روی دیگر نمادها بود.

این کارشناس در رابطه با عوامل موثر بر بازار سهام و دلیل درجا زدن بورس گفت: بورس منتظر است تکلیف روابط سیاسی مشخص شود زیرا این موضوع تاثیر زیادی بر نرخ ارز دارد و مشخص شدن نرخ ارز و تثبیت آن برای بازار مهم است، از طرفی نیز رشد قیمت‌های جهانی مانع روند نزولی بیشتر بورس شد و احتمالا تاثیر این رشد قیمت در آینده در بورس ظهور کند.

همچنین این کارشناس در رابطه با ادامه روند معاملات این هفته گفت: احتمالا ادامه معاملات این هفته نیز متعادل پیش برود و در پایان هفته تغییر خاصی در سهم‌ها حس نکنیم.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 424479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =