پیش بینی مثبت از روند بازار سرمایه

 داوود احمدی؛ تحلیل گر بازار سرمایه گفت: در بازار سرمایه سهم هایی که اصلاح داشته اند، سهم های ارزنده ای هستند و باید خریداری شود و سهم هایی که هنوز روی آنها فشار وجود دارد را نباید خرید.

به گزارش صدای بورس، داوود احمدی، تحلیل گر بازار سرمایه در گفتگوی اختصاصی با صدای بورس اظهار کرد: افراد زرنگ از تجربیات بقیه استفاده می کنند اما امروز در بازار برخی سهام ها برگشتند و به سمت مثبت رفتند. اگر سهامداران در پرتفوی خودشان نقدینگی داشته باشند می توانستند نوسان گیری کنند.

احمدی تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که باورهایی که در ذهن ما شکل گرفته یک شبه ایجاد نشده بلکه به مرورباید، روی آنها کار شود بنابراین باید از خروجی آنها بهره ببریم.

  به گفته وی؛ برخی تریدرها هر روز خرید می کنند که این مساله راه حل خوبی نیست زیرا در وهله اول قبل از خرید باید شرایط کلی بازار را مدنظر قرار دهند. باید چند مدل استراتژی برای خودمان در نظر بگیریم و بگویم اگر بازار نوسانی بود به یک روش ترید کنند و در صورت خوب بودن بازار، شرایط را تغییر دهند.

 تحلیل گر بازار سرمایه بیان کرد: ما اگر تحلیل گر خوبی باشیم می توانیم سهم را از منفی بخریم. بسیاری از صف های فروشی که وجود دارند سهم های فروش ارزنده ای هستند. باید بدانیم هر صف فروشی بد نیست و ما اگر تحلیل گر خوبی باشیم از صف فروش سهم می خریم و در صف خرید سهم می فروشیم که متاسفانه غالب تریدها برعکس شده است.

احمدی در پاسخ به این سوال که چه سهم هایی را باید بخریم گفت:سهم باید در روند صعودی باشد و حجم خوبی داشته باشد و قدرت خریدارها بر روی تابلو اوکی باشد و اندیکاتورها هم اوکی باشند.

کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: در خرید و فروش سهم در بازار سرمایه نکته مهمی که وجود دارد این است که این بازار نیز مشابه بازارهای دیگر است ولی در بازار سرمایه سهم هایی که اصلاح کرده اند و سهم های ارزنده ای هستند باید خرید ولی سهم هایی که هنوز روی آنها فشار وجود دارد نباید خریداری شوند.اگر به این نکته توجه کنند حداقل چیزی که وجود دارد این است که ضررخیلی کمی ایجاد می شود و سپس وارد سود خوبی می شوند.

احمدی تاکید کرد: بسیاری از تک سهم هایی که در بازار وجود دارند این قابلیت ها را دارند به جای این که ما ده تا سهم بچینیم داخل پرتفوی خودمان و نتوانیم این ها را هدایت کنیم دو یا سه سهم خوب و عالی کار کنیم و در شرایط سود خوب بخریم و سپس با دریافت سود عالی از آنها خارج شویم.

وی افزود: اگر ما یک استراتژی برای بازارهای نوسان گیر داشته باشیم می توانیم از این بازار استفاده کنیم پرتفوی که می می خواهیم ببنیم باید قالبش را شکل بدهیم . یکی از عیوبی که سهامداران تازه کار دارند این است که سهمی که می خرند را مدام می خواهند چک کنند و به این توجه نمی کنند که این سهم را برای بلند مدت یا میان مدت خریده اند.

احمدی اظهار کرد: وقتی سهمی را برای اهداف بلند مدت خریداری کنیم بهتر است که مدام ان را چک نکنیم زیرا در این صورت آرامش خاصی داریم و حالت های نوسانی بازار بر روی افراد تاثیرات منفی و هیجانی نمی گذارد و باعث تصمیم گیری های بد و عجولانه نمی شود.

تحلیل گر بازارسرمایه گفت: افرادی که اول آموزش می بینند و سپس وارد بازار سرمایه می شوند چون با آگاهی خرید و فروش می کنند به سودهای بسیار خوبی می رسند و سرمایه خودشان را افزایش می دهند اما افرادی که نااگاهانه و از روی هیجانات بازار خرید و فروش می کنند دائما ضرر می دهند و در نهایت چیزی جز از دست دادن سرمایه نصیبشان نمی شود.

وی اظهار کرد: بهترین کار این است سهامداران برای خودشان تیمی تشکیل دهند و با یکدیگر کار تحلیل سهم های مختلف را انجام دهند زیرا در این صورت میزان ریسک ها کاهش می یابد و قدرت تحلیل و ترید بالا می رود و ضریب ضررها کاهش یافته و میزان سودها افزایش پیدا می کند.

احمدی افزود: درهر تیم اگر چند نفر تحلیل گر تکنیکال، تعدادی تابلو خوان و برخی ها هم تحلیل گر بنیادی باشند می توانند جلوی خرید و فروش ها بد و بی موقع را بگیرند. زیرا تا مدتی دیگر هوش مصنوعی به بازار می آید و آنها برای ما خرید و فروش می کنند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر اتفاقاتی که در دنیا و در کشور ایران رخ می دهد روی بازار ما تاثیر گذاشته و ما به دروازه ای وارد می شویم که برایمان خیلی خوب است و با ورود به برجام و ارتباط با جهان شرایط بهتر خواهد شد. گر چه به خاطر کرونا برخی سهم ها ریزش کرده اند اما با آمدن واکس کرونا به زودی روند بازار مثبت و بسیاری از سهم ها از شرایط خوبی برخوردار خواهند شد.

بهناز صفری

کد خبر 424277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    مزخرف گفته