تامین مالی ۲۰ پروژه ریلی از طریق بازار سرمایه

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: در تولید کامیون و اتوبوس کاهلی مفرطی صورت گرفته است. همچنین با ورود دستگاه های امنیتی، بازار لاستیک کامیون ساماندهی شد.

به گزارش صدای بورس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افزود: ظرفیت حمل و نقل جاده ای کشور سالانه یک میلیون تن کالاست. سال گذشته ۵۸۰ هزار تن کالا با کامیون و ۴۷ میلیون تن از طریق ریل جابجا شد. طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ میلیون تن بارِ ترانزیتی داشتیم و برای بهره مندی از ۵۰ میلیون ترانزیت از طریق گسترش زیرساختها و ارتقای هماهنگی ها با تفاهم نامه های دوجانبه و چند جانبه برنامه ریزی شده است.

وی کاهش بودجه عمرانی را یکی از دلایل سرعت پایین پروژه های ریلی اعلام کرد و افزود: سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی از بودجه عمرانی را در سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد و امسال هم ۴۰ افزایش یافته است. همچنین در این راستا تامین مالی ۲۰ پروژه ریلی و آزادراهی از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

اسلامی در ادامه به بحران لاستیک هم اشاره و بیان کرد: تعدادی لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده بود اما یا در بازار پیدا نمی شد یا با قیمت های نجومی به فروش می رفت که نهایتاً دستگاه های امنیتی محتکران را شناسایی کردند و در زمان حاضر هم لاستیک ها بر اساس پیمایش بین کامیون ها توزیع می شود.

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد با شرکتهای ساخت داخل برای تولید کامیون هایی با برندهای مرغوب و با کیفیت خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه در حوزه تولید کامیون و اتوبوس، یک کاهلی مفرطی در کشور صورت گرفته و مطامع بنگاهی بر منافع ملی حاکم شده است.

وی همچنین با بیان اینکه محدودیت های کرونایی همچنان بر سفرهای بین المللی حاکم است گفت: پروازهای ایران به تمام مقاصد بین المللی برقرار است.

منبع: تسنیم

کد خبر 424188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =