نحوه تخصیص سود «عدالت»

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس،  از ماه آبان امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت فراهم شد و بیش از ۲۵۰ هزار نفر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.
 کارگزاران موظف هستند امکان لغو سفارش فروش را در سامانه کاربران فراهم کنند و تاکنون بیش از ۱۰۰ کارگزاری این امکان را برای سهامداران خود فراهم کردند، این موضوع جزو تکالیف آن‌هاست.
  اگر کارگزاری امکان لغو سفارش فروش را در سامانه خود مهیا نکرده باشد و سهامدار با این تخلف مواجه شد با مرکز پیام سهام عدالت تماس بگیرد و تخلف را گزارش دهد.
  برخی پیام‌هایی که در مورد سهام عدالت در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، با هدف عضو گیری یا برای دریافت اطلاعات افراد ارسال شده که مورد تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست. درواقع این اقدام غیرقانونی است و درصورت مشاهده توسط واحدهای حقوقی پیگیری می‌شود.
  مشمولان سهام عدالت باید فقط در سامانه سجام ثبت نام کنند یا برای فروش سهام خود، زمانی که دوباره امکان فروش فراهم شد، از طریق کارگزاری‌های معتبر و مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.با آزادسازی ۳۰ درصد سوم سهام عدالت در دهه فجر امسال، فقط ۱۰ درصد دیگر باقی می‌ماند. باید دید دولت برای آزادسازی ۱۰۰ درصدی این سهام چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۱

کد خبر 424107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =