مشکل خودرو و مسکن حل می‌شود

شارلی انویه تکیه گفت: براساس عزم جدی دولت و مجلس، کل فولاد کشور قرار است در بورس کالا عرضه شود تا شفافیت شامل همه زنجیره تولید شده و دیگر تولیدکنندگان مجبور به تامین مواد اولیه از بازار آزاد نشوند؛ این اقدام موجب می‌شود تا چشم انداز تامین مواد اولیه فولادی بازار خودرو و مسکن مطلوب شود.

به گزارش صدای بورس، شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: با عرضه کل فولاد در بورس کالا، شفافیت قیمت و معاملات اتفاق می افتد و مشکل تامین مواد اولیه تولیدکنندگان مختلف از جمله تولید در بخش مسکن و خودرو به تدریج برطرف می شود. سودجویان مخالف عرضه کامل در بورس کالا این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی مواردی که در تنظیم صحیح قیمت خودرو و مسکن تاثیر دارد موضوع قیمت محصولات فولادی است که در همین رابطه مشاهده می کنیم که سودجویان تمایلی به عرضه فولاد در بورس کالا ندارند و به دنبال شفاف سازی قیمت نیستند.

به گفته این نماینده مجلس ، باید عرضه کامل فولاد در بورس کالا رقم بخورد تا به تدریج بازار کالاهای مرتبط با فولاد ساماندهی شود. این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون، بر عرضه فولاد در بورس کالا تاکید دارد و امروز دولت نیز همراه مجلس، شفاف سازی مبادلات کالایی را مسیر اصلی مبارزه با رانت و فساد می داند که مجرا و بستر اصلی این حوزه، بورس کالاست.

انویه تکیه در ‌پایان گفت: قیمت مسکن تابع شرایط مختلفی است که در یک سمت آن واسطه ها و از سوی دیگر نرخ فولاد و سیمان و سایر مصالح قرار دارد که علاوه بر انجام سایر اقدامات، آن بخش از مصالح مرتبط با فولاد به واسطه عرضه در بورس ساماندهی می شود.

منبع: کالاخبر

کد خبر 423583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =