بورس های مهم جهانی قرمز پوش شدند

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا قرمز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، شکست مذاکرات برگزیت بیش از هر زمان دیگری به خطری برای آینده اقتصادی اروپا تبدیل شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با اورسلا فون در لین، رییس کمیسیون اروپا گفته است احتمال زیادی وجود دارد که اتحادیه اروپا و انگلیس نتوانند به توافقی بر سر روابط تجاری آینده برسند.

با وجود آن که چندین دور مذاکرات تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا انجام شده اما اختلاف طرفین بر سر طیف وسیعی از موارد نظیر سطح دسترسی به بازارهای مالی و بانکی، ماهیگیری در آب های ساحلی و تعرفه های گمرکی تاکنون مانع از امضای یک توافق جامع پسابرگزیت شده است. انگلیس خواهان داشتن روابطی مشابه روابط کانادا با اتحادیه اروپا شده است که تاکنون اروپایی ها با آن مخالفت کرده اند.

در حالی که بایدن خود را برای تشکیل دولت جدید آماده می کند، ایالت های پنسیلوانیا و نوادا شکایت تیم حقوقی ترامپ را رد و بایدن را برنده نهایی این انتخابات اعلام کرده اند. انتظار می رود که تصویب و اجرایی شدن بسته جدید محرک اقتصادی در آمریکا تا زمان روی کار آمدن دولت بایدن در ژانویه به طول بیانجامد. با وجود توسعه واکسن کرونا، هنوز بسیاری از بخش های اقتصادی آمریکا با مشکلات مالی مواجهند. 

بورس آمریکا
در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و  ۹۳۸.۴۰ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۳ درصد ریزش تا سطح ۳۶۶۰.۵۴ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۹ درصد پیشروی در سطح ۱۲ هزار و ۳۷۵.۳۱ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۵۹۹.۷۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳۳ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۲۹۵.۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۰۵ درصدی در سطح ۵۵۴۹.۶۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۴ درصد پایین رفت و به ۸۱۸۲.۳۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۲۳ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۷۵۶.۶۴ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۳۵ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۴۱۰.۵۹ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۴۰.۵۲ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۶۷ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۸۳.۱۲  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

نفت
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدییت" با ۲.۳۴ درصد کاهش به ۴۶.۷۶ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۱.۹۶ درصدی به ازای ۵۰.۲۴ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود ۰.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۳۵.۱۳ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۰.۴۹ درصدی به ازای ۲۴.۰۹ دلار مبادله شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 423578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =