تیری که به سنگ خورد/ تیشه به ریشه برندهای قدیمی

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به طرح یک شایعه برای بر هم زدن آرامش مردم و تیری که به سنگ خورد...

به گزارش صدای بورس، رشد بازار سرمایه انگار علاوه بر آنکه خیلی از دلالان بازارهای موازی را کلافه می کند، موجب خشم معاندان و بدخواهان کشور هم میشود. بعضی از همین بدخواهان که آن سوی مرزها نشسته و به ظاهر سنگ مردم را به سینه می زنند و در باطن، از هیچ کاری برای آسیب زدن به نظام و مردم کوتاهی نمی کنند، در روزهای رونق بازار سرمایه تحلیل سیاست ایران را رها کرده و مرتبا تحلیل های آبکی ارائه می کردند و دم از حباب بورس می زدند. امروز هم گویا نقشه شیطانی شان را اجرایی کردند و یک شایعه چرت مطرح کردند تا مردم را به هم بریزند. برای اثبات ادعایشان هم یک اسکرین شات از زیرنویس رسانه های داخلی که متن شایعه در آن فتوشاپ شده بود، رو کردند! اگرچه بورس در ساعات ابتدای طرح این شایعه، کمی منفی شد؛ ولی به کوری چشم تمام بدخواهان، تکذیب شایعاتشان آرامش را به مردم برگرداند و امیدواریم این آرامش، فردای بهتری برای بازار سرمایه مان بسازد.

بیمه ها بزرگ می شوند

از باب همایون خبر رسیده که شرکت های بیمه ملزم به افزایش سرمایه خواهند شد و پیش نویس تعیین حداقل سرمایه به پاستور ارائه شده است. این در حالی است که این روزها تحرکاتی هم در صنعت بیمه مشاهده می شود و بعضی ها دنبال راه اندازی شرکت بیمه جدید هستند. امروز هم پذیره نویسی یک شرکت بیمه انجام شد که البته اقبال سرمایه گذاران از این پذیره نویسی، فراتر از انتظارات بود.

خیاط هم در کوزه افتاد
یکی از شرکت های دولتی که مثلا حامی حقوق صاحبان صنایع و خریداران محصولات است، و اتفاقا به نحوه حمایتش هم انتقادات زیادی وارد است، نامش در فهرست شرکت های زیان ده دولتی خودنمایی می کند. شاید زیان ده شدن برخی از شرکت ها در شرایط تحریم و کرونا قابل توجیه باشد، ولی زیان این شرکت را هر جور تحلیل کنیم به دلیلی جز سوء مدیریت نمی رسیم؛ چرا که این دوستان از محل جرایم گران فروشی، درآمد خوبی دارند و فعلا هم چرخ گردون به نفع شان چرخیده و بساط گران فروشی در حوزه های مختلف مهیاست! البته به نظر می رسد هوای برخی اصناف را هم بیشتر دارند و این هواداری هم احتمالا ... .

تیشه به ریشه برندهای قدیمی

همه جای دنیا، "برند" ارزش خود را دارد و هر چه قدیمی تر شود، بیشتر قدرش را می دانند. ولی صد حیف که بعضی ها هنوز ارزش برند و تجربه را نمی دانند و تصور می کنند اگر شرکتی چند سال عمر کرد، باید بازنشسته شود و از دور خارج گردد. یکی از شرکت های نامدار و ۷۰ ساله کشورمان که زمانی حتی در بازارهای صادراتی هم شناخته شده بود، روزگاری ۱۰ هزار نفر پرسنل داشت که تولید کنند؛ بعد از واگذاری به یکی از صندوق های بازنشستگی تبدیل به انباری شده و تعداد کمی از نیروها هم که مانده اند، فقط برای حساب و کتاب اجاره انبارها و.‌.. هستند و بس. کاش قدر آنچه داریم بدانیم تا روزی نرسد که حسرت داشته های اجنبی را بخوریم.

منبع: بورس نیوز

کد خبر 423351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =