تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی «گروه ساتا»

مدیرعامل گروه مالی ساتا از تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد ریالی گروه ساتا برای شرکت سرمایه‌گذاری شستان از طریق انتشار اوراق اجاره سهام در فرابورس، خبر داد.

به گزارش صدای بورس،  سید محمد هاشمی‌نژاد با اشاره به انتشار اوراق در روز شنبه ۱۵ آذرماه ۹۹ گفت: اوراق اجاره سهام شرکت سرمایه‌گذاری شستان با نماد «شستان ۰۳» در تاریخ دهم آذرماه ۹۹ در فهرست بازار اوراق بدهی فرابورس ایران با نرخ ۱۸ درصد، درج شده و کل اوراق پذیرش شده و قابل عرضه ۱۰ میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه انتشار این اوراق در راستای تامین مالی پروژه‌های تولیدی کشور است، افزود: اوراق«شستان ۰۳» به منظور تامین مالی پروژه «آب نیروی مکران» که تامین کننده آب، برق و گاز شهرک پتروشیمی مکران منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:
خلاصه بودجه سال ۱۴۰۰در ۱۴ خط
لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تاثیرات آن بر بورس/ سهامداران بخوانند
ETFها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ چه شرایطی برای واگذاری دارند؟

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کل مبلغ پذیرش شده ۱۰ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: مدت اوراق ۴ ساله، مواعد پرداخت سود هر ۳ ماه یکبار از تاریخ انتشار و نرخ اوراق ۱۸ درصد سالانه بوده و موضوع انتشار اوراق، سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است.

مدیرعامل گروه مالی ساتا با اشاره به اینکه توثیق سهام و بانک‌های تجارت و کارآفرین ضامن اصل و اجاره بهای اوراق هستند، اضافه کرد: شرکت تامین سرمایه کاردان متهعد پذیره نویسی، بازارگردان و مشاور عرضه اوراق بوده و وثیقه‌گذار سهام شرکت سرمایه‌گذاری شستان است.

اوراق اجاره سهام در حقیقت اوراق بهاداری است که دارنده آن به صورت مشاع، مالک بخشی از دارایی است که منافع آن بر اساس قرارداد اجاره به مصرف کننده یا بانی واگذار شده است. در صکوک اجاره حق استفاده از منافع دارایی یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، برابر اجاره بها از مالک به شخص دیگری منتقل می‌شود. مدت قرارداد اجاره مشخص است و می‌توان اجاره‌ بها را در ابتدای دوره، انتهای دوره، با سررسیدهای ماهانه، فصلی یا سالانه پرداخت کرد.

کد خبر 423105

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =