بودجه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز را رونق می‌دهد؟/ متقاضیان خرید مسکن بخوانند

میزان بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایشی است و این به این رونق ساخت‌وساز منجر خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارسال شد.

در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ بودجه طرح‌های عمرانی نسبت به سال جاری ۱۸ درصد افزایش یافته و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. همچنین اعتبارات عمرانی (تملک دارایی و سرمایه‌ای)  وزارت راه و شهرسازی با رشد ۳۲ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال ۹۹ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و پیش بینی شده است.

رقم درآمد عمومی ۸۴۱ هزار میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته رقمی افزایشی است. زمانی که کفه ترازو در تنظیم بودجه به سمت عمرانی‌ها سنگین شود، توسعه به همراه خواهد آورد و اگر این سنگینی به سمت بودجه جاری باشد، شاید در کوتاه مدت جامعه آرام شود اما در بلندمدت دور ناکامی‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد. صدای بورس تاثیر افزایش بودجه عمرانی را پیگیری می کند.

بیشتر بخوانید:
لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تاثیرات آن بر بورس/ سهامداران بخوانند
تاثیر نفت ۴۰ دلاری بودجه بر بورس/ تحلیل گران بورسی چه توصیه می‌کنند؟
بورس املاک و مسکن در بودجه ۱۴۰۰ جنجال برانگیز است؟

بیت الله ستاریان کارشناس  مسکن در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: میزان بودجه عمرانی  در بودجه سال ۱۳۹۹ معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ که توسط دولت به مجلس تقدیم شد، بودجه طرح‌های عمرانی نسبت به سال جاری ۱۸ درصد افزایش یافته و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است..

وی در ادامه بیان کرد: افزایش میزان بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰  افزایشی است، اگر  براستی این میزان بودجه تخصیص یابد و در بخش عمران سرمایه گذاری شود برای سال ۱۴۰۰ شاهد توسعه مسکن خواهیم بود.

ستاریان تصریح کرد: به طور کلی  بودجه خود دولت در سال آینده بیشتر از تحولات اقتصاد بین الملل بر بازار داخلی تاثیر گذار است.

خلاصه بودجه

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 423054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =