شاخص های مهم بورسی جهان صعودی شدند

همه شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: نباید اجازه داده شود بحران کرونا باعث ایجاد بحران دیگری به نام بدهی و ریسک عدم توانایی بازپرداخت آن شود.

جروم پاول که در جمع اعضای سنا حضور یافته بود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت های به دست آمده در مواجهه با کرونا گفت: هنوز زود است که اجرای برنامه های اضطراری را متوقف کنیم.

تا پایان ماه نوامبر حجم بدهی آمریکا به ۲۷ تریلیون و ۳۱۴  میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان این ماه به سه تریلیون و ۲۰۶ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار رسیده است و انتظار می رود بانک مرکزی کماکان به تزریق گسترده نقدینگی به بازارهای مالی این کشور ادامه دهد. نرخ بهره آمریکا در سطح بسیار پایینی قرار دارد که بسیاری از کسب و کارها را برای دریافت وام ترغیب کرده است.

تنش ها بین چین و آمریکا بار دیگر به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. هوا چون یینگ- سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری گفته است این کشور تصمیم دارد چهار مقام آمریکایی را تحریم کند. هنوز مشخص نیست که پکن تصمیم دارد کدام مقامات آمریکایی را تحریم کند اما این تصمیم پس از آن گرفته می شود که منابع خبری از احتمال تحریم سومین شرکت بزرگ نفتی چین توسط آمریکا به دلیل ارتباط آن با ارتش چین خبر دادند.

آمارهای منتشرشده از وضعیت تجارت خارجی کشورهای مختلف نشان می دهد که در بسیاری از آن ها شاهد رشد محسوس در میزان واردات و صادرات نسبت به ماه های قبل بوده ایم و این مساله، امیدواری ها نسبت به تقویت زنجیره تجارت و تامین را در جهان افزایش داده است.

در شرایطی که دست کم نتایج بالینی اولیه سه واکسن برای مقابله با کرونا چشمگیر گزارش شده است، روز به روز شماری بیشتری از مردم جهان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار از دست می دهد اما همچنان امیدواری ها به تغییر جدی وضعیت در فصل بهار سال آینده وجود دارد.

تاکنون بیش از ۶۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۲۷۵ هزار و ۹۵۹ نفر، برزیل با ۱۷۳ هزار و ۲۲۹ نفر، هند با ۱۳۸ هزار و ۹۰ نفر، مکزیک با ۱۰۵ هزار و ۹۴۰ نفر و انگلیس با ۵۹ هزار و ۵۱ نفر بوده است.

بورس آمریکا
در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و  ۸۱۶.۱۸ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۱۵ درصد افزایش تا سطح ۳۶۶۰.۵۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۱۸ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۳۴۵.۶۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۸۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۳۸۴.۷۳ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با جهش ۰.۶۹ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۳۸۲.۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۱۴ درصدی در سطح ۵۵۸۱.۶۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۹ درصد بالا رفت و به ۸۱۴۰.۸۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۳۴ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۷۸۷.۵۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۸۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۵۶۷.۶۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۲.۱۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۶۷.۱۰ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۰۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۵۸۸.۵۴  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

نفت
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۷۲ درصد ریزش به ۴۴.۵۶ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۹۷ درصدی به ازای ۴۷.۳۷ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با صعود ۲.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸۱۴.۴۱ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۳.۱۱ درصدی به ازای ۲۴.۱۱ دلار مبادله شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 422837

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =