بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس

افراد حقیقی ۱۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

به گزارش صدای بورس، حقوقی‌ها حدود ۱۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۹هزار و ۸۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی چهار هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «وبملت» و «خودرو »لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «های وب»، «شپنا» و «تاپیکو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داده گستر عصرنوین با برتری ۱۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۹ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۹۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 422806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =