مالیات به خانه‌های خالی در چه مرحله‌ای است؟/ مسکن ریزیش می‌ماند؟

مالکین را ه گریز از مالیات بر خانه‌های خالی را  پیدا می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در ارتباط با پیش بینی بازار مسکن در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: اگر تغییرات خاصی در شرایط  اقتصادی و سیاسی کشور رخ ندهد با دوره رکود و آرامش قیمتی مواجه خواهیم بود.

وی در ارتباط با این پرسش که اجرایی شدن سامانه املاک و مستغلات برای شناسایی خانه های خالی به کجا رسید، بیان کرد: این سامانه به وزارت دارایی تحویل داده شده اما هنوز خروجی و نتیجه مثبتی از این سامانه منتشر نشده است.

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد:  مالیات بر خانه های دوم و سوم  و  عوارض داشتن خانه دو موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع مالیات بر خانه های خالی  متفاوت از نمونه های خارجی نبوده و بر اساس تجربیات کشور های دیگر بسیاری از کارشناسان معتقد بودند به این قانون نمی تواند در مدیریت بحران مسکن تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:
میانگین P/E شرکت‌های فعال بورسی/ P/E چیست؟
شاخص ۱۵۰۰ هزار واحد را رد می‌کند؟
پالس منفی شستا به شاخص

مهدی سلطان محمدی تصریح کرد: مالکین را ه های گریز از مالیات بر خانه‌های خالی را  پیدا می‌کنند و در مجموع هزنیه های شناسایی خانه های خالی برای سیستم مالیاتی کشور بالا می رود و انگیزه شناسایی این خانه‌ها از بین می رود.

وی با بیان اینکه، عورض بر داشتن خانه های دوم و سوم وضع شود راهکار موثرتری برای جلوگیری از دید سرمایه‌ای به مسکن  است، بیان کرد: در ایران  متاسفانه چنین قانونی نداریم و امیدواریم که چنین راهکاری مورد توجه مجموعه مدیریتی قرار بگیرد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =