۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
توقف؛ از شایعه تا واقعیت

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است.

به گزارش صدای بورس، سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.
 مصوبه شورای عالی بورس در خصوص نحوه پرداخت سود سال مالی ۹۸ دارندگان سهام عدالت به شرکت‌های بورسی و فرابورسی و حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ شد. 
 طبق مصوبه ۲۲ مهر مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد، سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت برای سال مالی ۹۸ نسبت به مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب‌های معرفی شده توسط سرمایه‌گذاران و برای مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هر استان پرداخت شود.
 شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم باید نسبت به معرفی حساب به شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام کنند به گونه‌ای که تا زمان انجام تکلیف قانونی طبق آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت با ارائه تعهدنامه‌ای به سازمان بورس و بازرس قانونی، امکان دخل و تصرف در آن را از خود سلب کنند.
 سامانه اطلاع‌رسانی سهام عدالت اعلام کرد: بنا بر اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضروری است سهامداران سهام عدالت که روش «غیرمستقیم» را انتخاب کرده‌اند، جهت برخورداری از منافع آزادسازی سهام عدالت، نسبت به ثبت نام و احراز هویت از طریق سامانه سجام (sejam.ir) یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم اقدام به موقع، واریز سود سالانه در آینده، امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۸

کد خبر 422660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =