روزهای سبز آذر/ بازار در یک قدمی ۱۵۰۰ هزار واحد+ اینفو

شاخص کل بورس تهران با افزایش بیش از ۳۸ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد ایستاد.

به گزارش صدای بورس، عبور شاخص از ۱.۴ میلیون واحد که از دیروز رقم خورد نوید برگشت پول های خارج شده از بازار و مجدد لمس قله های اوایل تابستان امسال در اواخر پاییز  را می دهد.
بخش عمده ای  این جو مثبت مربوط به شرکت هایی است که اغلب ارزش بازاری متوسط دارند. بانکی ها و اغلب شرکت‌های بزرگ امروز بیشتر تحت تاثیر این جو مثبت قرار کرفته اند تا تاثیرگذار باشند.
امروز شاخص بورس تهران با رشد بیش از ۳۸ هزار واحدی توانست در قله یک میلیون و ۴۶۵ واحد به کار خود پایان دهد. هم زمان با عبور شاخص و جو مثبت آن، شاخص کل هم وزن نیز با ۶۹۴۲ واحد افزایش در محدوده ۴۱۷,۷۸۸ قرار گرفت.تعداد معاملات امروز بیش از یک میلیون و ۸۹۱ هزار با حجم معاملات ۱۶ میلیارد سهم بود.
از جمله اتفاقات تاثیر گذار امروز خبر صدور مجوز پالایشی یکم بود. اما امروز نماد شتران،‌وپارس، خبهمن، شفارس، بسامان و وبهمن به علت نوسان بیش از ۵۰ درصدی بسته شدند.
نمادهای فارس، شستا، تاپیکو، وغدیر، خودرو، پارس و پارسان از نمادهای تاثیرگذار و نمادهای شپنا، وتجارت، خودرو، شستا، فولاد، وبصادر و شتران از پرتراکنش‌های امروز بودند.
شاخص کل فرابورس نیز با با ۵۱۳ واحد افزایش در محدود ۱۷.۸۳۶ واحد قرار گرفت.تعداد معاملات این بازار بیش از ۸۰۹ هزار با حجم سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهم انجام گرفت.
نمادهای مارون، بپاس، آریا، زاگرس، صبا، دی و کگهر از نمادهای تاثیرگذار و نمادهای وسپهر، تلیسه، بپیوند، زملارد، پیزد، وپویا و بگیلان از نمادهای پرتراکنش بازار فرابورس ایران بودند.

معاملات سبز خودرویی‌ها ادامه دارد
در گروه خودرویی‌ها، خودرو با قیمت ۴۱۵ تومان حجم معاملات دو میلیارد و ۴۰۰ میلیونی را پشت سر گذاشته و معاملات آن در مثبت ۳.۷۵ درصد جریان دارد.
خساپا در سقف روزانه با قیمت ۳۰۷ تومان پس از پشت سر گذاشتن حجم معامله بیش از ۱.۵ میلیارد سهمی صف خرید بیش از ۱۸۴ میلیونی دارد.
خگستر از مرحله پیش‌گشایش امروز پرتقاضا دنبال می‌شود و با قیمت ۴۰۱ تومان تقاضای خرید ۴۳۲ میلیونی به همراه داشت.
خزامیا با قیمت ۱۳۸۱ تومان با حجم خرید ۱۱۲ میلیونی دادوستد اندک ۵ میلیونی را پشت سر گذاشت.
خپارس با قیمت ۸۱۲ تومان در حوالی مثبت ۴ درصد جابجایی بیش از ۵۰ میلیون سهم را تجربه کرد.

فلزی‌ها در سقف روزانه
پس از انتشار خبر افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی ، فولاد در سقف قیمت روزانه ۱۴۴۲ تومان با صف خرید ۲۱ میلیونی همراه بود و حجم معاملات آن به ۲۷۷ میلیون سهم رسیده است.
ذوب در سقف روزانه با قیمت ۵۱۷.۶ تومان پس از جابجایی ۲۴۴ میلیون سهم صف خرید ۶۶ میلیونی برای خرید دارد.
فخوز به قیمت ۳۸۸۷ تومان در مثبت ۴ درصد قرار گرفته و حجم معاملات ۱۶ میلیونی را نشان می‌دهد.
کاوه از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه نیز نزدیک به سقف روزانه به قیمت ۲۰۹۷ تومان رسیده اما معاملات آن روان است.
در مجموع معاملات این گروه در دامنه مثبت انجام شد.

معاملات مثبت پالایشی‌ها
شپنا با قیمت ۱۸۵۹ تومان نزدیک به صفر تابلو با نوسانات مثبت و منفی جابجایی بیش از ۴۲۲ میلیونی را به همراه داشت.
شبندر با قیمت ۲۹۷۶ تومان بیشتر روز را در صف خرید بود اما در لحضات پایانی بازار صف خرید آن جمع شد. این نماد با دادوستد ۸۸ میلیون سهم  امروز را پشت سر گذاشت.
شبریز هم در سقف روزانه با قیمت ۳۰۷۶ تومان صف خرید ۱۰ میلیونی را نشان داد.
سایر نمادهای گروه نیز همگی در مدار مثبت معامله شدند.

کد خبر 422654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =