بازدهی بازارهای موازی در 99/9/9/ بورس جلوتر از بیت کوین

بازارهای مختلف می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند و می‌توان از رفتار یک بازار بازار دیگری را پیش بینی کرد. در این گزارش شاخص‌های بازار از جمله بورس تهران، دلار، سکه طلا ، طلا گرمی و رمز ارزها را بررسی شده است.

 به گزارش صدای بورس، شاخص کل با ۲/۶۲ درصد رشد یکی از بهترین روزهای خود را در ۳ ماه اخیر پشت سر گذاشت. امروز با بهبود شرایط در گروه بانکی‌ها و خودرویی‌ها و با همراهی پالایشی‌ها نماد پر طرفدار «شستا» شاخص کل توانست ۳۶ هزار واحد رشد کند و به ۱،۴۲۷،۰۰۰ واحد برسد. رشد متوازن شاخص هم وزن نشان از همراهی شرکت‌های کوجکتر با شاخص سازها دارد و با نگاهی به نقشه بازار می‌توان این اثر را مشاهده کرد. شاخص هم وزن نیز امروز توانست با ۲/۳۲ درصد رشد معادل ۹۳۰۰ واحد روز را به پایان برساند.

در فرابورس هم اوضاع خوب ارزیابی می‌شود و به طوریکه مشاهده می‌شود اغلب نمادها سبز بودند. شاخص فرابورس با رشد چشمگیر ۳ درصدی معادل۵۱۳ واحد کار خود را به پایان برساند.

در بازار دلار شاهد تعادل هستیم هرچند که شاخص آن تمایل به کاهش را نشان می‌دهد. کماکان اولین کف حمایتی مهم برای دلار ۲۳ هزار تومان ارزیابی می‌شود و بسیاری از فعالان منتظر رسیدن به این سطح برای شروع خرید هستند.

طلا ۱۸ عیار بیش از یک هفته است که روند نزولی به خود گرفته است و هم اکنون با قیمت ۱۰٬۲۵۵٬۰۰۰ ریال معامله می‌شود. در صورتی که طلا به کف حمایتی یک میلیون تومانی واکنش خوبی نشان ندهد باید انتظار کاهش قیمت تا ۹۶۰ هزار تومان را داشت.

سکه طرح جدید امروز نیز کاهشی بود و هم اکنون با قیمت ۱۰۶٬۵۱۰٬۰۰۰ ریال در حال معامله است. محدوده ۱۰ میلیون تومان مهمترین کف حمایتی سکه است.

از بازار ارزهای دیجیتال اخبار خوبی به گوش می‌رسد. بیت‌کوین امروز توانسته است بخشی از ضررهای خود را جبران کند و با رسید به قیمت ۱۸۱۶۹ دلار بازدهی ۲/۰۶ درصدی نسبت به دیروز ثبت کند. اتریوم نیز که همبستگی بالایی به بیت کوین دارد امروز روند صعودی به خود گرفت و هم اکنون با ۰/۷۶ درصد رشد نسبت به دیروز با قیمت ۵۵۰ دلار معامله می‌شود.

رضا نجارزادگان

کد خبر 422554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =