جزییات افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی نوری

در مجمع فوق العاده پتروشیمی نوری افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل سود انباشته تصویب شد.

در مجمع فوق‌العاده پتروشیمی نوری که صبح امروز (یکشنبه ۹ آذر) با دستور جلسه تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی این شرکت از محل سود انباشته، مورد موافقت سهامداران قرار گرفت. با تحقق این امر سرمایه «نوری» از ۳ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. این افزایش سرمایه برای تکمیل پروژه پتروشیمی هنگام استفاده خواهد شد.

صانعی مدیرعامل این شرکت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صدای بورس از طرح‌های توسعه‌ای این پتروشیمی خبر داد و گفت: ۳ برنامه‌ توسعه‌ای در دست داریم، پتروشیمی هنگام با۸۳ درصد پیشرفت در حال انجام است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. پروژه دیگر آب شیرین‌سازی هوین است که ۷۵ درصد مهندسی پایه و در کل ۴ درصد پیشرفت داشته و پروژه تولید  زیروفلرینگ سولفات آمونیوم که برنده مناقصه مشخص شده و در هفته‌های بعد شروع به فعالیت می کند.

مدیرعامل پتروشیمی نوری در پاسخ به این پرسش که نوسانات نرخ نفت و دلار چه تاثیری بر سودآوری نوری دارد، بیان کرد: هر چه قیمت خوراک بالا رود به تبع آن، قیمت محصولات پتروشیمی هرچند با تاخیر افزایش ‌می‌یابد اما افزایش و کاهش آن معمولا متناسب با نرخ دلار و نفت است. همچنین پتروشیمی نوری در حال حاضر ۷ درصد بالاتر از ظرفیت تولید در حال فعالیت است که پایداری و نگهداری این میزان کار بسیار بزرگی است.
صانعی درباره میزان فروش شرکت شرکت بیان کرد: در ماه آبان ماه آنچه در کدال هم ذکر شده میزان فروش کم شده اما تولید همچنان بالاست و این مختص ماه آبان است و در دیگر ماه های سال ۹۹ میزان فروش در شرایط مطلوبی بوده حتی در ماه های گذشته فروش بیش از تولید بوده اما سعی داریم تا پایان سال این میزان تولید و فروش را به یک بالانس مناسبی برسانیم.
وی درباره زمان بهره برداری پتروشیمی هنگام به عنوان سرمایه گذاری این طرح گفت: تولید محصولات اوره و آمونیاک در پتروشیمی هنگام تحقق خواهد یافت و تولید آمونیاک  را در سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۷۲۶ هزار تن در نظر داریم انجام دهیم و تولید اوره نیز در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت یک میلیون و ۵۵ هزار تن تحقق خواهد یافت.
به گفته صانعی تولید اوره حاشیه سود بسیار بالایی خواهد داشت زیرا پتروشیمی هنگام در شرایط بسیار مناسبی به لحاظ محلی و نزدیکی به دریا و شرایط مناسب صاراتی می تواند سود بسیار خوبی برای پتروشیمی نوری به عنوان سرمایه گذار داشته باشد.
صانعی درباره وضعیت پتروشیمی نوری در شرایط اصلاح بازار بورس گفت: با وجودی که شاخص بورس از دو میلیون به یک میلیون و ۲۰۰ رسید اما سهم نوری اصلاح قابل توجهی نداشت زیرا این شرکت و دیگر شرکت های پتروشیمی دارای سهام بنیادی هستند و کمتر در شرایط نوسان قرار می گیرند و دوم اینکه این شرکت ها سودآوری ناشی از تداوم تولید دارند و روند و افزایش تولید و پیش بینی حاشیه سود آن ها می تواند این شرکت ها را در شرایط مطلوبی نگه دارد.
وی درباره صادرات این شرکت گفت: ۶۰ درصد محصولات نوری صادراتی است و ما توانستیم در سال ۹۹ نزدیک به ۵۵ درصد محصولات خود را صادر کنیم. البته وظیفه داریم بازار داخل را اشباع کنیم که این کار را انجام دادیم.  
صانعی درباره برنامه توسعه ای این شرکت پس انجام سه طرح و پروژه پتروشیمی نوری، برش سنگین و زیرو فلرینگ، گفت: ما در نظر داریم پروژه ای را در واحد پژوهش و فناوری انجام دهیم که اگر تحقیقات و نتیجه کار مثبت بود سر فرصت آن را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 422537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =