یک پیش‌بینی هیجان انگیز از بازار سرمایه/ شاخص به مرز ۲ میلیون واحد می‌رسد

کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد شاخص کل بورس تا مرز ۲ میلیون واحد رشد کند.

به گزارش صدای بورس، امروز شاخص کل با رشد ۲۳ هزار و ۵۵۰ واحدی (۱.۷درصد) در کانال یک میلیون و ۳۹۰هزار واحدی بسته شد. مجموعه بانکی ها امروز تمام قرمز بود، برخی کارشناسان عامل این قرمزی را  ترور دانشمند هسته ای عنوان کردند و معقدند تا دوشنبه خودرویی ها نیز سبز خواهند شد.

رضا نصیر زاده، تحلیلگر شرکت کارگزاری راهبرد در تحلیل‌های ۱۲ و ۱۴ آبان برای پیش بینی  آینده بازار سرمایه از حرکت شاخص و برگشت قدرتمند بورس سخن گفت و رسیدن شاخص به یک میلیون و ۴۰۰ واحد را پیش بینی کرد. امروز این پیش بینی به حقیقت پیوسته است.

وی افزود: در روزهای اوج منفی بازار در آبان ماه، شاخص کل هم وزن در منطقه حمایتی حساس و خط روند سالیانه این شاخص قرار داشت  و عامل انتخابات آمریکا در افزایشی بودن بازار سرمایه و رشد گروه صنایع تاثیر گذار بود.

نصیرزاده در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه اظهار کرد: در کوتاه مدت غیر دلاری ها که تاثر گذار روی شاخص هم وزن  هستند رشد بهتری خواهند داشت.  در حال حاضر  شاهد ورود نقدینگی به بازار هستیم و پیش بینی می شود که این حالت ادامه دار باشد. شاخص کل هم وزن در آستانه شکست مقاومت مهم ۴۰۰هزار واحد قرار دارد  و احتمالا از آن عبور کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در کل سهام‌ها در بورس بالانس خوبی داشتند، به نظر می‌رسد نهایتا از دوشنبه خودرویی ها مثبت شوند. 

بیشتر بخوانید:
عملکرد خوب پتروشیمی‌ها در آبان
بورس‌های جهانی سبزپوش شدند
بازار رنگ سبز را انتخاب کرد

وی بیان کرد: یکی از ساده‌ترین و در عین حال معتبرترین روش های تحلیل تکنیکال، استفاده از میانگین های متحرک میان مدت در نمودار است که بسیار مفید و موثر هستند. در شاخص کل هم وزن مشاهده می شود که بعد از ۱۱ شهریور ماه۹۹  این شاخص در ۴۵۰ هزار واحد سیگنال خروج را تایید نمود، هم راستاکنون بعد از گذشت ۳ ماه روند نزولی، بار دیگر روند صعودی بازار سرمایه  با شکست ۴۰۰ هزار واحدی رو به بالا تایید خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی گروه های پیش رو در طول هفته بیان کرد: گروه بانکی، خودرو، سیمانی و تک سهم ها در طول هفته مثبت خواهند بود.

نصیرزاده در ارتباط با پیش بینی شاخص بورس تا پایان اسفند گفت:  تا اسفند  شاخص سقف قبلی ۲ میلیون واحدی  را پس خواهد گرفت.  در حال حاضر حجم بازار(‌ با این بازاری ارزش سهم ها از نصف کمتر شده است) نزدیک ۲۰ میلیارد تومن شده است. در حالی که در مرداد ماه و پیک های تاریخی اوج  سهام، حجم مبادلاتی روزانه بازار تقریبا ۲۰ هزار میلیارد بود.

وی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه تا پایان آذر گفت: قیمت دلار نوسانی خواهد بود اما این صعود و نزول شیب چندانی ندارد. دلار هر وقت نزدیک حمایت ۲۳ هزار تومانی بیاید شاهد برگشت دلار تا حداکثر ۲۷ هزار تومان خواهیم بود.

نصیرزاده در ارتباط با ریزش های امروز بازار سرمایه و آینده گروه خودرویی‌ها در بازار سرمایه بیان کرد: با توجه با روند مثبت شاخص هم وزن و تأثیری که گروه خودرو بر روی این شاخص دارند، به نظر یک اصلاح کوتاه مدت خواهد بود و باردیگر تقاضا به سمت خودرو بر خواهد گشت. اگر امروز خودرو هم سبز بود، شاخص هم وزن خیلی شارپی می بود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =