فروش «خساپا» و «خودرو» در آبان ماه چگونه بود؟

شرکت های ایران خودرو و سایپا گزارش عملکرد یک ماهه خود را منتشر کردند.

به گزارش صدای بورس، برخی از شرکت های بورسی گزارش یک ماهه خود را منتشر کردند که در ادامه می خوانید:

خودرو

شرکت ایران خودرو در شهریور ماه توانست فروش ۳۷۷۲ میلیاردی را به ثبت برساند که این رقم در مقایسه با میانگین فروش ماهانه امسال افزایش ۵۵ درصدی را نشان می دهد. در سه ماه اخیر مبلغ فروش به سطوح بالاتری رسیده و ارقام ۴۰۰۰ میلیاردی دور از ذهن نیست. 

از لحاظ تعداد تولید شرکت با افزایش ۶ درصدی نسبت به ماه گذشته، تولید ۴۱ هزار دستگاه را گزارش کرده است.

در این ماه ۷۵ درصد فروش شرکت از محل گروه پژو است که ۳۱ هزار دستگاه از این گروه به فروش رسانده و ۲۸۳۴ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. میانگین سال گذشته فروش این گروه، ۲۴ هزار دستگاه و مبلغ ۱۶۵۰ میلیارد تومان بود.

گروه سمند نیز با ۶ هزار دستگاه و ۵۱۹ میلیارد تومان، ۱۴ درصد از درآمد این ماه را شکل داده است.

متوسط نرخ فروش محصولات در سال گذشته ۵۲ و در شش ماه اول ۶۸ میلیون تومان بوده که در آبان به ۹۳ میلیون تومان به ازای هر دستگاه رسیده است. نرخ فروش گروه پژو، سمند و دنا محصولات پر فروش، به ترتیب در این ماه ۹۲، ۸۵ و ۱۲۵ میلیون تومان گزارش شده است.

خساپا

شرکت سایپا در آبان ماه فروش ۱.۳۶۹ میلیاردی داشته و فروش ۸ ماهه را به ۷.۸۴۲ میلیارد تومان رسانده است. میانگین فروش ماهیانه در این ماه ۹۸۰ میلیارد تومان بوده و در سال قبل فروش ۱۳.۷۵۲ میلیارد تومانی داشته است.

شرکت در این ماه ۲۱.۴ هزار دستگاه خودرو تولید داشته در حالی که میانگین تولید ماهانه سال جاری ۲۶.۲ و سال گذشته ۳۰.۲ هزار دستگاه بوده است.

این خودروساز درآبان ماه ۲۱.۸ هزار دستگاه خودرو فروش داشته در حالی که میانگین تولید ماهانه سال جاری ۲۳.۲ و سال گذشته ۳۲.۳ هزار دستگاه بوده است.

شرکت در آبان ماه به طور میانگین هر دستگاه خودرو را به قیمت ۶۳ میلیون تومان فروخته که میانگین این نرخ در سال جاری ۴۲ و در سال گذشته ۳۶ میلیون تومان بوده است.

کد خبر 422369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =