روحانی: محدودیت‌های جدید کرونایی در راه است

رییس جمهور اظهار کرد: از هفته آینده وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی به حداقل ضروری حضور کارمندان در ادارات اکتفا کنند و بخش‌هایی که حضور آنها ضرورتی ندارد را تعطیل کنند.

به گزارش صدای بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داشتیم یک دفاع مقدس ۸ ساله در برابر صدامیان و یک دفاع مقدس در برابر جنگ اقتصادی ترامپیان و بحمدالله ملت ما هم در هر دو جنگ موفق و پیروز شد.

روحانی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ایران کاملاً روشن است، تصریح کرد: سیاست ایران همانطور که بارها تاکید کرده، تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدات بین‌المللی در برابر تعهدات بین‌المللی است. اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسأله بسیار آسان است.

رییس جمهور اظهار کرد: ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند هم ما برمی‌گردیم و این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسایل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و سپس می‌توان مراحل بعدی را در بخش‌های مختلف ادامه داد.

روحانی با بیان اینکه برنامه‌های دولت بر این مبنا نیست که فردا چگونه خواهد بود، بلکه براساس شرایط سخت تدوین شده است، گفت: دولت برنامه ۹ ماهه‌ای را بر مبنای شرایط سخت تدوین کرده است اما در عین حال همواره این چنین بوده که اگر مشکلی برای مردم در زندگی پیش آمده بخاطر فشارهای ناحق و غیرانسانی کاخ سفید بوده و هر زمانی که آنها به تعهدات بین‌المللی برگردند، آن شرایط عوض خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: سال ۹۴ الی ۹۶ و قبل از شروع جنگ اقتصادی را می‌توان با شرایط اقتصادی ایران در ۴۱ سال قبل مقایسه کرد و در این ۳ سال در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی شاهد پیشرفت ملموس هستیم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: رشد تولید ناخالص ملی در متوسط ۴۱ سال، ۱.۵ درصد است و رشد اقتصادی در ۳ سال ۹۴ الی ۹۶، ۴.۷ درصد است. یعنی بیش از ۳ برابر رشد افزایش داشته است. میزان اشتغال خالص هم در ۴۱ سال به طور متوسط ۲۶۱ هزار است و در این ۳ سال به طور متوسط ۶۸۴ هزار نفر است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از ملت ایران بخاطر رعایت‌های دستورالعمل های پزشکی بویژه در دو هفته اخیر، اظهار کرد: در دو هفته‌ای که بسیاری از شهرها شرایط قرمز، نارنجی و زرد اعلام شده بر اساس آمار قرارگاه مردم بیش از ۹۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و این اقدام افتخارآمیزی است و مردم در این زمینه کار بزرگ و حماسی انجام دادند و به فضل الهی در پایان دو هفته شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: هیچ راهی برای مقابله با ویروس کرونا جز همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد، ضمن اینکه ۱۴ دستورالعملی که در جلسه ستاد کرونا تصویب شده را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و در حد توان کمک‌های ضروری را انجام خواهیم داد.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف موجود در خصوص تراکم جمعیتی در حوزه حمل و نقل بویژه در اتوبوس و مترو در برخی از ساعات روز، گفت: در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی کرونا این موضوع مورد توجه قرار گرفته، لذا تصمیم گرفتیم از هفته آینده وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی به حداقل ضروری حضور کارمندان در ادارات اکتفا کنند و بخش‌هایی که حضور آنها ضرورتی ندارد را تعطیل کنند تا شاهد خلوت‌تر شدن اتوبوس‌ها و مترو باشیم و شرایط بهتری برای سلامتی مردم جامعه فراهم شود.

منبع: ایبِنا

کد خبر 422257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =