۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
«تپسی» در هاله ابهام

از وقتی که خبر حضور «تپسی» به عنوان اولین استارت‌اپ کشور در بورس در بین فعالان بازار منتشر شده است هنوز هیچ‌کدام از مدیران این شرکت اظهار نظر صریحی در این مورد نکرده و این شرکت چراغ خاموش به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، چند روزی است که در مورد حضور «تپسی» در فرابورس اخباری منتشر می‌شود. اما این شرکت در برابر سوالات سکوت پیشه کرده و نه به سوالات پاسخی می‌دهد و نه اطلاعیه‌ای منتشر می‌کند. تمام اخبار در مورد پذیرش «تپسی» در فرابورس تنها به چند اظهار نظر کوتاه از مسئولان شرکت فرابورس و دیگر نهادها محدود می‌شود.
 مونا السادات کابلی مدیر پذیرش فرابورس ایران در آخرین اظهار نظر خود در مورد این شرکت خبر از پذیرش مشروط در بازار دوم فرابورس داد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل و ارتباطات، اولین استارتاپ با نام تجاری «تپسی» با عنوان شرکت پیشگامان فناوری دانش آرامیس پس از ارزیابی کارشناسی و جلسات متعددی که با این متقاضی پذیرش صورت گرفت، به صورت مشروط در بازار دوم پذیرش شد که نظر هیات پذیرش بر حسابرسی ویژه روی صورت‌های مالی شرکت بود. پس از اعلام نظر حسابرسی ویژه، شرکت می‌تواند در بازار دوم پذیرش شود و در غیر این صورت پس از طرح مجدد در هیات پذیرش، پیشنهاد بازار هدف مطرح خواهد شد.

همین اظهار نظر کوتاه می‌تواند دلیل سکوت مدیران «تپسی» را نشان دهد. به نظر می‌رسد مدیران شرکت نگران نتیجه بررسی صورت‌های مالی و ارزش‌گذاری شرکت هستند و نمی‌خواهند تجربه «غزر» را تکرار کنند و سعی می‌کنند تنها زمانی اطلاعات بدهند که مجبور باشند.

در صورت پذیرش تپسی در بورس این شرکت اولین استارت‌اپ حاضر در تابلوهای بورس خواهد بود و بنا به اظهارات مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سه شرکت دیگر پس از آن آماده بورسی  شدن هستند.
مسعود خوانساری در توییتی از تلاش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای طی کردن این روند گفته است و از چند ماه مذاکره با وزارت اقتصاد و سازمان بورس صحبت کرده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان هم خود را در این موفقیت سهیم می‌داند و در اظهار نظری گفت: این موضوع یک اتفاق خوش یمن و مبارک برای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. اینکه یکی از شرکت‌های استارتاپی به بازار بورس رسیده و بدنه اصلی اقتصاد، حضور آن را پذیرفته است، نشان از توانمندی دانشی و تخصصی جوانان کشورمان که به عرصه فعالیت‌های اقتصادی کشور وارد شده‌اند، دارد. 

وی با بیان اینکه ورود تپسی به بازار بورس قدم اول است، افزود: این اتفاق می‌تواند شروعی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های توانمند دیگر به این بازار سرمایه باشد تا با این کار شاهد حضور و اثرگذاری سرمایه‌های دانشی فرزندان کشور در جامعه باشیم.

حضور «تپسی» در بورس هم برای این شرکت و هم برای تمام اکوسیستم استارتاپی کشور می‌تواند اتفاق خوبی باشد، اما نباید فراموش کرد مهمترین ویژگی بازار سرمایه شفافیت اطلاعات است و مدیران این شرکت باید برای به دست آوردن اعتماد فعالان بازار در این زمینه تلاش کنند.

کد خبر 422230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =