شاخص سازی که به زور دولت سرپاست/ شستا ارزنده نیست

شستا هنوز ارزنده نیست و جای ریزش دارد.

به گزارش صدای بورس، فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، وامید و تاپیکو از جمله ۷ نماد اولی هستند که بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس داشتند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)  هفته پیش بازگشایی شد و ترس سهامداران حقیقی از ریزش عجیب و غریب بورس  تبدیل به امید برای حضور در سرمایه شد. شستا امروز با یک هزار و ۳۳۰ ریال کاهش برابر با ۴.۳۵ درصد منفی، با قیمت پایانی ۲۹ هزار و ۲۶۰ ریال برای روی کاری فردا بسته شد.

سهامداران حقیقی  و حقوقی به طور میانگین ۸۰ درصد از سهام شستا را خریدند و فروختند.

حقوقی‌ها حمایت کمتری از سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی کردند و ۱۲ درصد از سهام شستا را خریدند و ۱۱ درصد فروختند. و در مجموع ارزش معاملات در نماد شستا ۷ هزار و ۸۰۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون بود.

کارشناسان بورسی از جمله حسین عبدی  قیمت پایانی محدوده ۲۹ هزار و ۲۶۰ ریال برای سهام شستا همچنان گران است و ماندن نشانگر قیمتی روی این عدد را ناشی از حمایت دولت می‌انند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) 

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) امروز با ۵۴۰ ریال کاهش ۴.۴۶ درصد نسبت به روز قبل ریزش را تجربه کرد و در نهایت با قیمت پایانی ۱۲ هزار و ۱۰ ریال بسته شد.

حقیقی ها ۵۶ درصد سهام فارس را خریدند و ۸۷ درصد این سهام را فروختند. حقوقی‌ها به ترتیب ۴۳ درصد و ۱۲ درصد از سهام فارس را خریدند و فروختند.

کد خبر 422188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =