افزایش نرخ بهره بانکی؛ چالشی برای اقتصاد

مدیرعامل کارگزاری آگاه، افزایش نرخ بهره بانکی را چالشی جدید برای کل اقتصاد دانست و گفت در شرایط فعلی الزامی برای مصوبات جدید در این رابطه نیست.ذ

به گزارش صدای بورس، محمد رضا سرافراز یزدی گفت: به مقایسه نرخ بدون ریسک و با ریسک بهره پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاران در کشور به چند دسته تقسیم می شوند و هر کدام بازارهای مختلفی را از آن خود کرده اند، اما افرادی هم هستند که خواهان بازدهی مطلوب هم راستا با میزان سرمایه خود هستند؛ در مقایسه با بازار پول و سرمایه باید گفت هم اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها که به لحاظ بنیادی فعالیت و عملکرد خوبی دارند نرخ سهامشان در حالت ارزنده قرار دارد که بازدهی بیشتری از بهره بانکی را به سرمایه گذار می‌دهد.

وی ادامه داد: قیمت سهام با توجه به افت های قبلی، هم اکنون در ارزنده ترین وضعیت برای سرمایه‌گذاری قرار دارد. براین اساس، پیشنهاد می شود سهامداران بدون نگرانی از حاشیه های تاثیرگذار بر بازار، با شناسایی سهم‌های مناسب یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با بازدهی خوب را برای خودشان رقم بزنند.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در پاسخ به اینکه اگر با رشد نرخ سود بانکی همراه شویم چه تبعاتی برای اقتصاد و بورس خواهد داشت؟ بیان کرد: نرخی که هم اکنون مطرح شده، ۲۰ درصد است، طبیعتا سرمایه‌گذاران از این موضوع غافل نمی شوند، اما با در نظر داشتن سهم های تاثیر گذار یا ارزنده تر در بورس  قطعا سودی بیشتر از بازار پول را برای خود در نظر می گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: موضوعی که همیشه حائز اهمیت بوده و در سال جاری که حجم بالای سهامداران را شاهد بودیم بر آن تاکید شده، داشتن دانش و سواد مالی برای معاملات درست یا ورود از طریق صندوق‌های بورسی است. بازارسرمایه، بازاری ساده برای سرمایه‌گذاری نیست که افراد بتوانند بدون دانش فعالیت خود را دنبال کنند به همین علت محتوای الکترونیکی و آموزش های مختلف از طریق درگاه های بورسی در دسترس همگان است. از طرف دیگر افرادی که تخصصی در انجام معاملات ندارند بهتر است از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار سهام شوند، عملکرد صندوق ها طی این سال‌ها نشان داده که که قابل اعتماد و شیوه‌های درستی در این امر دارند.

منبع: سنا

کد خبر 422084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =