پیش بینی بورس فردا ۳ آذر ۹۹ / فردا بورس چه خواهد شد؟

بعد از هفت روز سبز پوشی امروز شاخص کل قرمز پوشید اما نکته مثبت بازار امروز شاید ورود پول حقیقی به میزان ۳۲ میلیارد تومان و باز هم باقی ماندن ارزش معاملات در بالای ده هزار میلیارد تومان بود. فردا بازار چگونه خواهد بود؟

به گزارش صدای بورس، امروز شاخص کل بعد از گذشت هفت روز سبزپوشی، سرانجام قرمز پوشید و از ابتدای معاملات شاهد فشار عرضه ها در بازار بودیم.

 شاخص کل در همان ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار اُفت ۲۹ هزار واحدی را به خود دید و بعد از آن بود که کم کم روند صعودی را با افزایش تقاضاها پیش گرفت. در نهایت شاخص کل امروز با کاهش ارتفاع ۷۶۸۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۴۶ واحدی آرام گرفت.

میزان ارزش معاملات امروز هم قابل توجه بود و در بورس به ۱۴.۹ هزار میلیارد تومان و در فرابورس نیز به ۶.۵ هزاز میلیارد تومان رسید. همچنین شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۳۲ میلیارد تومان به بازار بودیم. نکته قابل تامل بازار امروز این بود که همچنان شاهد خروج پول حقیقی از صندوق های با درآمد ثابت هستیم و امروز نیز ۸ میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق ها خارج شد که می تواند نشانه های خوبی برای بازار باشد.

فردا بازار چگونه خواهد بود؟

قاسم صادقی مدیر آکادمی رویال و تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار امروز شاهد جدال بین خریداران و فروشندگان بودیم. در ابتدای بازار امروز شاهد فشار عرضه بودیم و در اواسط بازار تقاضا بیشتر شد و در نهایت باز هم در انتهای بازار فشار عرضه مشهودتر بود.

وی افزود: در بازار شاهد جابجایی حجم زیادی از نقدینگی هستیم و این موضوع در کل برای بازار خوب است اما خیلی از بزرگان بازار، نگاه بلندمدتی ندارند و خریدهای خود را به صورت نوسانگیری انجام می دهند. رِنج منفی در بازار کشیده می شود و خریدها انجام می شود و در رِنج مثبت سهام خریداری شده فروخته می شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: هم اکنون شاخص کل در یک میلیون و ۳۶۰ هزار قرار دارد و انتظار این است که این شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۳۲۰ هزار تا یک میلیون و ۳۴۰ هزار یک اصلاح کوچکی را انجام دهد و پس از آن شاهد یک ریز موج صعودی خواهیم بود و شاخص کل برای فتح کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خیز بردارد. پیش بینی من این است که شاخص کل احتمالاً کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را در هفته آینده فتح کند.

منبع: نبض بورس 

کد خبر 421971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =