جزئیات یک عرضه اولیه در فرابورس اعلام شد/ «حگردش» در راه فرابورس

نشست خبری آنلاین پذیره نویسی سهام در دست انشار شرکت ریل گردش ایرانیان (سهامی عام در شرف تاسیس) در نماد «حگردش» امروز در فرابورس انجام شد.

نبه گزارش صدای بورس، نشست خبری آنلاین پذیره نویسی سهام در دست انشار شرکت ریل گردش ایرانیان ( سهامی عام در شرف تاسیس) در نماد « حگردش» امروز در فرابورس انجام شد.

امیر ایزدی، معاون مالی گروه ارزش آفرینان فدک و عضو هیات‌مدیره شرکت ریل پرداز نوآفرین (سهامی عام) در نشست خبری امروز  پذیره‌نویسی سهام شرکت ریل گردش ایرانیان (سهامی عام در شرف تاسیس) درخصوص زمان بازگشایی نماد در بازار اظهار کرد:  شرکت فرابورس اقداماتی به‌منظور تسهیل بازگشایی سهام شرکت‌هایی که در بازار سوم پذیره‌نویسی شده‌اند صورت داده و امیدواریم پس از انجام پذیره‌نویسی و ثبت شرکت نماد حگردش تا ۶ ماه در بازار دوم فرابورس بازگشایی شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت ریل پرداز نوآفرین درباره دلیل تاسیس شرکت ریل گردش ایرانیان، گفت: شرکت ریل‌پرداز نوآفرین مالک برند پنج ستاره فدک که اولین و بزرگ‌ترین ناوگان ریلی مسافری پنج ستاره کشور را در اختیار دارد، در جهت اجرای طرح‌های توسعه خود اقدام به تاسیس این شرکت کرده است.

ایزدی در ارتباط با بررسی وضعت شرکت ریل گردش ایرانیان، افزود: شرکت ریل پرداز نوآفرین از جمله شرکت‌های متعلق به هلدینگ فدک است این شرکت در حوزه حمل و نقل ریلی و بنگاه داری در صنعت ریلی تخصص دارد.

وی بیان کرد: موسس شرکت ریل پرداز نوآفرین با انتقال واگن های خارج از سیر خود این شرکت را تاسیس می‌کند. از اهداف شرکت ریل گردش ایرانیان توسعه خدمات ۵ ستاره فدک در غرب و شمال کشور است. با راه اندازی این خطوط ریلی، شرکت فدک به دنبال این بود که هموطنان غرب و شمال کشور  از این خدمات ۵ ستاره فدک برای زیارت امام رضا (ع) استفاده کنند.

معاون مالی گروه ارزش آفرینان فدک تصریح کرد: یکی از تلاش‌هایی که در شرکت ریل گردش ایرانیان قابل توجه است استفاده از مزیت های نو آفرین در توسعه بازارهای خود است.

وی افزود: شرکت ریل پرداز نوآفرین مالک برند ۵ ستاره فدک در بیش از ۵ سال فعالیت خود به یک مزیت در بنگاه داری رسیده و در شرکت ریل گردش در حال توسعه است و به دنبال رسیدن به مناطق بیشتری برای فعالیت است. از مزیت شرکت فدک در صنعت ریل، استفاده از توان این شرکت برای توسعه در حوزه گردشگردی و هتلینگ است.

بیشتر بخوانید:
«کچاد» اطلاعیه داد
قیمت رسمی انواع ارز
کاهش درآمد «فخوز»

ایزی گفت:‌یکی از نکات بارز در صنعت حمل و نقل طی برنامه ششم استفاده از مشوق های دولت برای صرفه جویی در صنعت سوخت است. سرمایه گذاران در این صنعت می توانند از مزیت‌های این مشوق ها استفاده کند. ماده ۱۲ رفع موانع که مابه تفاوت صرفه جویی در صنعت سوخت را بیان می‌کند مزیت خوبی برای شرکت هاست.

وی تصریح کرد:‌در ریل پرداز نوآفرین پی گیر استفاده از مزیت‌ها هستیم یکی از این برنامه‌ها عملیاتی استفاده از دانش فنی است که در مجموعه فدک انباشته شده در طراحی قطار های ۵ ستاره و ساخت مبلمان قطار ها و در تعریف مدل سرویس ها است. این دانش نو ها در اختیار شرکت ریل گردش است تا در توسعه مسیر خود استفاده کند.

ایزدی در خصوص بازار مورد نظر ریل گردش ایرانیان این گونه توضیح داد: رفت و آمد زوار عراقی به ایران برای زیارت امام رضا ع در پارسال بیش از ۲ میلیون نفر در سال ۹۸ وار کشور شدند و این آمار بعد از سرکوب داعش رو به فزونی گرفت این نشان می دهد بازار دست نخورده و بکر جهت ارائه خدمات وجود دارد. زائران عراقی درآمد ارزی برای ایران دارند.

 معاون مالی گروه ارزش آفرینان فدک اظهار کرد: یکی از ورودی ها از غرب و مرز کرمانشاه است که توریست عراقی وارد کشور می شوند و قم را زیارت کنند و وارد مشهد شوند قرار است ۱۰ واگن که در مجموع یک رام قطار می‌شود در این مسیر وارد کنیم. این مسیر پرتراکم و برای گردشگری جذاب است.  مسیر حرکت قطار آن از به ترتیب از کرمانشاه، اراک، قم و در نهایت  مشهد است

وی گفت: خط دوم که ده واگن آن شامل یک راه قطا می شود مسیر رشت به تهران است که هدف گذاری گردشگری است. این دو خط یکی از بخش های جدید بازار ریلی است که در مجموعه فدک به این جمع بندی رسیدیم که برای این بازار

ایزدی افزود: شرکت ریل گردش را با مکانیزم های تامین مالی راه اندازی کنیم.نکته ای که برای سرمایه گذاران مهم است زمان ثبت شرکت و زمان شروع عملیات شرکت است. زمان ثبت شرکت یک فرایند حقوقی است که بعد ازپذیره‌نویسی از طریق اداره ثبت شرکت ها انجام می‌شود،  ظرف یک تا ۲ ماه با توجه به شرایط مقابله با کرونا این اقدام انجام می‌شود.

معاون مالی گروه ارزش آفرینان فدک گفت: عملیات طراحی بعد از پذیره نویس انجام می شود و شرکت تجهیز به منابع انسانی می شود و بعد از فرایند ثبت، به منابع دسترسی خواهیم داشت. بخشی از فعالیت‌های مربوط به واگن ها در فدک انجام شده و از این بابت از برنامه اعلام شده شرکت ریل گردش ایرانیان جلوتر هستیم.

ایزدی بیان کرد: فرایند دسترسی به درآمدها بعد از اتمام ۱۰ واگن اول است و کمتر از ۵ ماه یک رام قطار را روی ریل قرار خواهیم داد و در ۶ ماه به درآمدزایی خواهیم رسید.که برای آن  یکی از مسیر های رشت را انتخاب می کنیم. بازگشایی نماد زیر یک سال انجام می شود.

مجوعه فدک مجموعه ای چابک است و ریل گردش ایرانیان از دانش فنی و توانمندیها و تجربیات این شرکت بهره خواهد برد. در این خصوص اطمینان می دهیم هر آنچه در فدک در حیطه گردشگری است توانسته  جلب رضایت هموطنان را داشتیم. سه شنبه ۴ آذر پذیره نویسی انجام خواهد شد و زودتر خدمات فدک را در کرمانشاه و رشت آغاز کنیم.

وی در خصوص شرایط ارزش گذاری واگن‌های قطار گفت: ارزشگذاری  واگن ها با شرایط مرداد ۹۸ است بیش از یک سال و چند ماه می گذرد  و نرخ ارز در مرداد ۹۸ بسیرکمتر بوده است بالقوه دارایی های شرکت از یک مزیت بزرگ اقتتصادی برخوردار است و می توانستیم این دارایی ها را ارزش گذاری مجدد کنیم صرف نظر از بیشتر بودن ارزش دارایی‌ها، راه اندازی شرکت است که ذیل چشم ازنداز ۵۰ ساله تعریف شده است.

طبق اعلامیه پذیره‌نویسی مقرر است مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد ریالی این شرکت با نماد «ح گردش» به ارزش اسمی در بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی شود. 

منبع: محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =