۱۰ خبر خوب در خصوص بازار این هفته

در گروه فلزی ها مس با توجه به افزایش قیمت جهانی و اعلام شرکت ملی مس در خصوص اکتشاف بزرگشان و خبر بهره برداری ۴۰۰ هزار تنی کنسانتره ، این گروه پیشرو بازار است.

حسام بصیری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صدای بورس:

بازار در هفته گذشته شاهد ورود پول حقیقی بود و صف های فروش جمع شدند و چشم انداز بسیار روشنی از آینده بورس دیده می‌شود.
با توجه به اصلاحی که شکل گرفته و p/e شرکت های بزرگ که به ۵ یا ۶ رسیدند، انتظار  ورود پول به این بازار میرفت، و خبر خوش برای بازار تثبیت نرخ بهره ۲۳ است.
در گروه فلزی ها مس با توجه به افزایش قیمت جهانی و اعلام شرکت ملی مس در خصوص اکتشاف بزرگشان و خبر بهره برداری ۴۰۰ هزار تنی کنسانتره ، این گروه پیشرو بازار  است.
فولادی ها رشد خوبی داشتند و فولاد مبارکه لیدر بازار شده است ، مصوبه ای در مورد دستورالعمل قیمت گذاری فولاد اعلام شده و با توجه به آن قیمت فولاد ۱۰ تا ۲۳ کاهش خواهد داشت و کنسانتره در بورس کالا کشف قیمت خواهد شد، در کل این دستورالعمل به نفع سنگ اهنی ها و به ضرر فولادی ها است.
در هلدینگ خلیج فارس شاهد خبرهای خوشی هستیم، و پتروشیمی بوعلی تا انتهای سال به عرضه اولیه خواهد شد. ارز  ۴۲۰۰ در حال حاضر به غذایی ها و دارویی ها اختصاص داده می‌شود که سود خوبی دارند، اما زمزمه هایی از خبر حذف ارز ۴۲۰۰ این گروه ها به گوش می‌رسد.
در گروه پالایشی ها با توجه به بازگشایی پالایش یکم ، احتمال تخفیف بیشتر برای این سهم موجود است  اما در کل p/e این گروه نسبت به دیگر گروه ها بالا است.
گروه های بانکی با توجه به تثبیت نرخ بهره  اوضاع خوبی دارند و بانک تجارت احتمالا در هفته آینده بازگشایی خواهد شد و با توجه به اینکه ونیکی بازگشته ، احتمالا ارزش هر سهم بانک تجارت ۵۰ تومان بیشتر خواهد شد، فشار فروش بانکی ها با توجه به توقف عرضه سهام عدالت  در بورس کم تر شده.
اخبار خوبی از تامین سرمایه ها به گوش می‌رسد . در رابطه با سنگ آهنی ها  نیز  اقبال خوبی رخ داده، دو زیر مجموعه کگل در حال عرضه در بورس است و ازادسازی قیمت نیز خبر خوبی برای این گروه بوده است.
در هلدینگ ها، وغدیر پیشتاز صف خرید است و زیر مجموعه های آن در حال عرضه در بورس هستند. شستا در اوایل هفته آینده مثبت خواهد بود  و قیمت های قبل از بازگشایی آن بازخواهد گشت.
مصوبه مجلس در خصوص فروش خودرو در بورس اتفاقی است که اواسط دهه ۸۰ تاکنون برای فولادی ها رخ داده و اتفاق بزرگی برای خودرویی ها و خودروسازان است و با این مصوبه احتمالا دست نمایندگان  و دلالان این بازار کوتاه خواهد شد و سوداوری مناسبی را برای خودروسازان به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 421847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =