میزان نقدینگی حقوقی‌ها در بازار امروز/ عقب‌گرد بازار در نیمه دوم با ارزش معاملات ۲۱هزار میلیاردی

رشد ۲۱ هزار و ۲۴۰واحدی شاخص کل (۱.۶ درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۶هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، رشد ۲۱ هزار و ۲۴۰واحدی شاخص کل (۱.۶ درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۶هزار واحدی قرار داد و شاخص‌کل هم وزن ۰.۶ درصدی رشد کرد.

در بازار امروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۲۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۲۳۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی رخ داد. همچنین شاهد رشد بیش از یک درصد ۱۷۵ نماد و افت بیش از یک درصد ۳۷۹ نماد بودیم.

ارزش کل معاملات خرد ۲۱هزار و ۱۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۳درصد یعنی دو هزار و ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد. حقوقی‌ها حدود ۲۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های«شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وتجارت، دی و وپاسار لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شستا، فملی و ـشبندر معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت  معادل ۲۷۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری تامین اجتماعی با برتری ۳۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 421834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =