پیش بینی بورس فردا/ شاخص به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد؟

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تا پایان آذر شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را لمس می‌کند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل در نخستین روز معاملاتی آذر ماه با رشد ۱.۵ درصد بسته شد و نماگر بازار در کانال ۱ میلیون و ۳۶۶ هزار واحد آرام گرفت. شاخص‌کل هم وزن نیز رشد خوب ۲۳۰۴ واحد را ثبت کرد و در محدوده ۳۸۳.۵۷۸ واحدی ایستاد. ارزش معاملات بازار در نخستین روز آذر مجموعا از ۵۱ هزار میلیارد تومان گذشت.

حسین یوسفی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: تا ۳۰ مرداد مسئولان شهروندان را به حضور در بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع بازار نسبت به سخنان مسئولان عکس العمل عکس دارد، افزود: قیمت سهام در طول ماه‌های گذشته ریزش بسیاری را تجربه کرده و اکنون سهام‌ها ارزنده شده و حضور در بازار سرمایه جذاب است.

یوسفی بیان کرد: هفته پیش شاخص افزایشی بود و مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را رد کرد. امروز نیز بورس مثبت به پایان رسید و پیش‌ بینی بورس به این صورت می‌شود بازار روزهای مثبتی در پیش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
افزایش ارزش سهام عدالت (۱ آذر)
تکلیف سکاندار بورس مشخص می‌شود؟
اولین روز آذر سبز تمام شد

یوسفی بیان کرد: فردا بازار منفی شروع می‌شود، در ادامه حجم تقاضابر حجم عرضه پیشی می‌گیرد و در نهایت با تعادل بازار به پایان می‍‌رسد.

وی اظهار کرد: فردا و در طول هفته صف فروش روی نماد خودرویی و بانکی خواهیم داشت.

یوسفی ادامه داد: شستا از جمله نمادهای شاخص ساز است و امکان شاخص‌سازی وجوددارد.

وی با اشاره به اینکه در این روزها بازار سرمایه، بازاری پر عرضه است و روی قیمت‌های منفی معامله می‌شود، بیان کرد: بازار تا آخر آذر و دی ۹۹ مثبت است و این پیش‌بینی مثبت بودن به این معنی نیست که هر روز بازار مثبت به پایان خواهد رسید. در کل حجم عرضه و تقاضا در نقطه تعادل خواهد بود و شاخص کل تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهد رسد.

یوسفی تصریح کرد: روند نزولی دلار بر بازار سرمایه تاثیر نمی‌گذارد مگر بر گروه دلاری‌های بازار سرمایه که این اثر نیز چندان زیاد نیست.

وی گفت: به دلیل اصلاح‌های بسیار زیاد در سهام تمام گروه‌های خودرویی، پتروشیمی، پالایشی، بانکی برای سرمایه‌گذاری جذاب هستند. همچنین همه گروه‌ها به طور متوسط ۵۰ درصد اصلاح قیمتی داشته اند، هر نمادی که بیشترین اصلاح را داشته برای سرمایه‌گذاری مناسب است. به طور مثال در خودرویی‌ها خپاس ۷۰ درصد اصلاح داشته این نماد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

گفتنی است ارزش معاملات در بازه زمانی یک‌ساله از پایان آبان ۹۸ تا پایان آبان ۹۹ حدود ۹۱۷ درصد رشد داشت و در مقایسه با مهر ماه امسال کمتر از یک درصد ریزش داشت. حجم معاملات از پایان آبان ۹۸ تا پایان آبان ۹۹ بیشتر از ۲۹۶ درصد افزایش یافت.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =