وضعیت ۵ بازار مختلف در اولین روز آذر

بازارهای مختلف می‌توانند روی هم تاثیر بگذارند و یا از رفتار یک بازار می‌توان بازار دیگری را پیش بینی کرد. در این گزارش شاخص‌های بازار از جمله بورس تهران، دلار، انس طلا ، طلا گرمی و رمز ارزها را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با ۱/۵۸ درصد رشد معادل ۲۱ هزار واحد رشد روز خود را به پایان برد. این شاخص در دقایق پایانی تغییر روند داد و کمی از ارتفاع خود کم کرد. اخص هم وزن هم امروز سبز ماند هرچند که دوبار تغییر روند داد. یکبار ساعت ۹/۲۰ تا ۹/۵۰ که باعث شد کمی کاهش را تجربه کند یکبار هم ساعت ۱۱/۴۰ که بیش از ۸۰۰ واحد را از دست داد و تا پایان بازار روند نزولی به خود گرفت. 

وضعیت شاخص فرابورس از همه بدتر بود. این شاخص هفته را سبز آغاز کرد اما بعد از ۱۵ دقیقه با شیب تند اصلاح کرد و تا ساعت ۹/۴۵ نزولی بود. بعد ازان با شیب ملایم شروع به رشد کرد که باعث امیدواری فعالان شد. اما کمی بعد و در ساعت ۱۱/۱۵ دقیقه مجددا روند نزولی به خود گرفت . در پایان روز شاخص فرابورس با ۰/۰۳ درصد کاهش نسبت به چهارشنبه و به رنگ قرمز بسته شد.

دلار امروز سبز شد و توانست دوباره به کانال ۲۶۰۰۰ هزار تومان وارد شود. هنوز دلیلی رای این رشد اعلام نشده است و در صورتی که اتفاق جدیدی نیفتاده باشد نمی‌توان به رشد ارزش دلار امیدوار بود. احتما دارد این رشد واکنشی باشد به شروع محدودیت‌های کرونای در بعضی از شهرهای ایران.

انس طلا کماکان درگیر حمایت ۱۹۰۰ دلار است و با یک خب خوب یا بد بلا فاصله واکنش نشان خواهد داد. با توجه به اخبار واکسن کرونا احتمالا باید منتظر کاهش ارزش این فلز ارزشمند باشیم و پیش بینی می‌شود تا ۱۸۰۰ دلار کاهش را به خود ببیند.

طلا ۱۸ عیار هم پا دلار افزایش قیمت دارد و تا این لحظه به ۱۱،۵۸۵،۰۰۰ ریال رسیده که نسبت به روز قبل ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. عبور طلا از مقاومت ۱۱،۶۰۰،۰۰۰ ریال خیلی ممکن نیست و احتمالا با تثبیت اوضا مجددا روند کاهشی به خود بگیرد.

در رمز ارزها همچنان روند رو به رشد است و بیت کوین از همه آنها مقتدرتر ظاهر شده است. بیت کوین فاصله خود را از سقف تاریخی ۱۹۰۰۰ دلار به شدت کاهش داده است و در صورت عبور از آن احتمال اینکه تا ۲۲۰۰۰ دلار رشد کند هست. در این بین نشانه‌ای از تمایل این ارز دیجیتال برای برگشت دیده نمی‌شود.

اتریوم دیگر رمز ارز محبوب هم همانند بیت کوین در حال صعود است و تا ۶۸۸ دلار مانع مهمی دربربر خود نمی‌بیند. تا این لحظه قیمت هر بیت کوین به ۱۸۶۳۵ دلار و هر اتریوم به ۵۰۹ دلار رسیده است.

کد خبر 421815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =