تاثیر تعطیلی ها بر بازار طلا و سکه چیست؟ / ارزانی خواهد شد؟

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: تعطیلی‌ها حباب قیمت طلا و سکه را کاهش می‌دهد.

مبه گزارش صدای بورس، در هفته گذشته به جز بازار سرمایه، بازارهای طلا، سکه، دلار، سرمایه، مسکن، خودرو با کاهش کار خود را به پایان رساندند. قیمت دلار به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های تعیین کننده بر سایر بازارها همچنان روندی کاهشی دارد و بازار طلا و سکه نیز کاهشی است.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: از امروز اول آذر ۹۹ صنف طلا و جواهر همچون سایر اصناف به مدت ۲ هفته تعطیل است.

وی در پاسخ به این پرسش که کارشناسان معتقدند با این تعطیلی رکود بر بازار طلا حاکم می‌شود، بیان کرد: به طور طبیعی چون داد و ستدی انجام نمی‌شود، طلایی خریداری و یا فروخته نمی‌شود رکود بر بازار حاکم می‌شود. قیمت‌های طلا و سکه نیز بر اساس شاخص‌های اقتصادی تعیین می‌شود و اتحادیه طلا و جواهر دخالتی در آن ندارد و تنها اطلاع رسانی می‌کند. 

اعتراض به بسته بودن طلا فروشی‌ها
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با چرایی اعتراض شهروندان به بسته بودن صنف طلا و جواهر گفت: این صنف نیز همچون تمام مشاغل لوزم لوکس، پوشاک اتوموبیل، لوازم خانه، تعطیل است. هیچ کس نمی‌تواند خانه، خودرو در این ۲ هفته خریداری کند و یا بفروشد اما دلیل اعتراض به صنف طلا و جواهر این است که شهروندان در رفع نیاز خود به نقدینگی در گام اول طلا و سکه می فروشند، چرا که نقدشوندگی آن آسان است.

بیشتر بخوانید:
هدف از ارزش‌گذاری سهام چیست؟
پیشتازی بورس‌های آسیا
بازندگان بزرگ

پیش بینی بازار طلا و سکه برای هفته جاری
وی در پاسخ به پیش بینی بازار طلا و سکه برای هفته جاری گفت: تعیین قیمت طلا و سکه بر اساس شاخص‌های اقتصادی تعریف می‌شود که ارز یکی از آنهاست‌. این روزها با تصمیم به تعطیلی در کشور، کاهش تقاضا برای طلا و سکه باعث کاهش  کاهش حباب قیمتی می شود و افت حباب مابه تفاوت قیمت واقعی و بازار را کاهش می‌دهد. 

پیش بینی بازار طلا و سکه برای بعد از تعطیلی‌ها
کشتی آرای بیان کرد: ادامه دار بودن این کاهش به قیمت دلار و روزی که صنف طلا و جواهر باز می‌شود بستگی دارد. اینکه آیا سیر قیمت دلار همچنان کاهشی است اما به نظر می رسد بعد از ۲ هفته نیز این سر کاهشی باشد چرا که همواره کاهش بودن قیمت طلا تقاضا برای فروش را افزایش می‌دهد و صعودی بودن میل به خرید را افزایش می‌دهد، با این معادله به نظر می‌رسد طلا همچنان در مدار کاهش باشد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =