۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
افت قیمت‌ها به بازار کالا

در رینگ محصولات فلزی و صنعتی نیز حدود ۱۵۵ درصد افزایش در ارزش معاملات را شاهد بودیم همینطور افزایش تفاضای ۴۳ درصدی در  هفته اخر آبان را مشاهده کردیم .

مینا ابوالحسنی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس:

در طی چند هفته اخیر شاهد اتفاقات متفاوتی از جمله کشف واکسن کرونا، انتخابات آمریکا و کاهش نرخ ارز بودیم اما متاسفانه کاهش نرخ ارز  نتوانست بر روی نرخ ارز نیمایی اثرگذار باشد.

همیشه عرضه و تقاضا نقطه تعادل خود را می یابد اما به علت سیاست گذاری  های دولت در مورد نرخ ارز نیما رسیدن به این نقطه تعادل در حال حاضر  جای سوال دارد.

در بازار پتروشیمی به دلیل جو مثبت ناشی از واکسن  کرونا و صعود شاخص بورس جهانی شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بودیم اما این رشد آنچنان قابل توجه نبود و احتمالا در هفته های آتی روند نزولی خواهد داشت.

در رینگ پلیمری این افزایش قیمت ها بیشترین تاثیر را در پلی استریل معمولی با۱۴ درصد افزایش خود را نشان داده .رزش معاملات در رینگ های شیمیای حدود ۴ میلیون و ۷ هزار و ٥٤٩ میلیون ریال،در رینگ فرآورده های نفتی برای واکیوم باتوم حدود ۴ میلیون  ۳۹۹ هزار ۸۴۴ میلیون ریال بوده و در رینگ صادراتی بیشترین  حجم معاملات مربوط به قیر ۶۰۷۰ بوده است.

در رینگ محصولات فلزی و صنعتی نیز حدود ۱۵۵ درصد افزایش در ارزش معاملات را شاهد بودیم همینطور افزایش تفاضای ۴۳ درصدی در  هفته اخر آبان را مشاهده کردیم .

محصولات فولادی حدود ۲۵ درصد کاهش عرضه داشتند و در هفته های آتی به دلیل انتظارات تورمی تولیدکنندگان در راستای کاهش قیمت ها و عدم تولید یا کاهش  تولید ناشی از محدودیت های قرنطینه و هزینه های انبارداری، احتمالا شاهد روند نزولی در بازار خواهیم بود.

در آینده ای نچندان دور به دلیل پیش روبودن انتخابات ریاست جمهوری و پیش‌بینی دلار ۱۱۵۰۰ تومانی در بودجه شاهد رشد خوبی در بازار خواهیم بود.

کد خبر 421775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =