عبور پرقدرت شاخص از سطح ۱.۳ میلیونی + اینفوگرافیک

شاخص کل بورس تهران با صعود ۴۸هزار و ۴۵۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس،  امروز هم بازار از همان دقایق ابتدایی در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد و شاخص کل به سرعت در مسیر صعودی قرار گرفت به طوری که شاخص کل بیش از ۴۸ هزار واحد بالا رفت و در سطح یک میلیون و ۳۴۵  هزار واحد قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن هم که از تمام نمادها به یک میزان تاثیر می‌پذیرد رشد ۱.۷۹ درصدی را به ثبت رساند تا به طور کل شاهد بازاری سبزپوش باشیم. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با افزایش ۶۶۹۷ واحدی در محدوده ۳۸۱.۳۶۸ واحد ایستاد.

بررسی ها نشان می دهد که بازار حدود ۳۸ درصد در مدار منفی حرکت کردند که نیمی از نمادهای منفی یعنی ۱۹ درصد از کل نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند.
در سمت مقابل اما ۲۵ درصد از نمادها با صف خرید همراه بودند و ارزش صف‌های خرید این نمادها حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان بود.
ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که بیشترین اقبال به گروه های خودروسازی، کانه‌های فلزی و انبوه‌سازی است. در بین نمادها هم وآیند، خودرو و کاما بیش از دیگر نمادها معامله شدند.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه یک میلیون و ۱۰۸ هزار سهم به حجم هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهم بود. ارزش معاملات بازار نقدی بورس امروز حدود ۹۱هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال بود.

نمادهای فارس با ۱۳ هزار واحد مثبت، فولاد با ۱۴۲۱۰ واحد مثبت، فملی با ۲۵.۱۷۰ واحد مثبت، شستا با ۳۰.۹۹۰ واحد مثبت، کگل با ۱۷.۶۱۰ واحد مثبت، تاپیکو با ۱۵.۴۰۰ واحد مثبت و خودرو با ۳.۹۹۰ واحد مثبت از تاثیرگذاران مثبت امروز شاخص بودند.

نمادهای خودرو، غزر، امین، سیتا، آبادا، کاما و ثبهساز از پرتراکنش های امروز بازار سرمایه بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲۹۸ واحدی وارد کانال ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحدی شد و بیش از ۷۶۷ معامله با حجم دو میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم انجام شد.

نمادهای بپیوند، وپیا، شاروم، پیزد، وپویا، زملارد، بگیلان و گدنا از پرتراکنش های امروز بازار بودند و نمادهای ذوب، صبا، هرمز، شگویا، غصینو، کگهر و وهور از تاثیرگذاران امروز بازار فرابورس بودند.

کد خبر 421667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =