جهش دو برابری ارزش معاملات بازار سهام

امروز معامله‌گرها هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۴.۴درصد از کل سهام کرمان معامله شد.

به گزارش صدای بورس، بورس امروز در مجموع حدود ۱۴هزار و ۱۱۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «خساپا»، «حکشتی»، «فملی» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۶۳۲میلیارد تومان دوم شد و سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

پس از بازگشایی سهام س.نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با افت هشت درصدی و سهام پالایش نفت اصفهان (شپنا) با افت سه درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۷۶۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات هزار و ۴۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۴درصد از کل سهام سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۳.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۲ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۲ نماد نخست اختصاص داشت.

4_58774509683285708374_5877450968328570836(1)

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر 421429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =