تامین رایگان «سیمان، کاشی و سرامیک» برای  مسکن محرومان توسط بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از ۲ کارخانه کاشی سازی وابسته به بنیاد، با اشاره به سهم ۵ درصدی این شرکت‌ها در تامین نیاز کاشی و سرامیک کشور گفت: در نظر داریم همانطور که سیمان را به صورت رایگان برای ساخت مسکن محرومان اختصاص می‌دهیم، کاشی و سرامیک مورد نیاز برای پروژه مسکن محرومان را نیز به صورت رایگان تامین کنیم.

به گزارش صدای بورس  به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح روز گذشته از ۲ کارخانه کاشی پارس و کاشی و سرامیک سینا از زیرمجموعه های هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان بازدید کرد.

در این بازدید رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به میزان تولیدات این صنعت در کشور اظهار کرد: کشور ایران در جایگاه هشتم تولید این صنعت در جهان قرار دارد و با توجه به فراوانی انواع خاک به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد اولیه در کشور شود.

فتاح با بیان اینکه هم اکنون ۲ کارخانه در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، در این صنعت حضور دارند، گفت: این دو شرکت که از جمله شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز هستند و مردم، بخشی از سهام این شرکت ها را در اختیار دارند، سالانه بالغ بر ۱۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک و همچنین ۳ هزار تن چینی بهداشتی تولید می کنند و تولیدات این ۲ کارخانه توانسته ۵ درصد نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

وی با تاکید بر ارزآوری این صنعت برای کشور گفت: این صنعت علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و کارخانجات کاشی بنیاد مستضعفان سالانه نزدیک به ۶۰ درصد تولیدات خود را به بازارهای کشورهای دیگر صادر می کنند که ارزش این صادرات معادل ۲۰ میلیون دلار است.

فتاح افزود: علاوه بر این موارد، فعالیت ۲ شرکت کاشی و سرامیک سازی وابسته بنیاد مستضعفان، اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۵۰ نیروی متخصص و کارگر را به صورت مستقیم فراهم کرده و این شرکت ها با طرح های توسعه ای خود، این قابلیت را دارند که اشتغالزایی بیشتری را برای متخصصان و کارگران ایجاد کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به طرح های توسعه ای این ۲ کارخانه گفت: با بهر برداری از پروژه های توسعه ای این ۲ کارخانه که در سال جاری و سال آینده به اتمام می رسد، ۵ میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کشور در این صنعت اضافه خواهد شد و اشتغال زایی بیشتری برای متخصصان و کارگران فراهم می شود.

وی  با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گفت: بنیاد مستضعفان با استفاده از ظرفیت های تولیدی خود، بدنبال خدمت رسانی به محرومان و مردم است و در نظر داریم برای ساخت مسکن محرومان در اقصی نقاط کشور، همانطور که از ظرفیت های کارخانجات تولید سیمان این بنیاد برای تامین سیمان رایگان در ساخت مسکن محرومان استفاده می کنیم، از ظرفیت تولیداتمان در صنعت کاشی و سرامیک نیز استفاده کنیم تا علاوه بر سیمان، کاشی و سرامیک نیز به طور رایگان در اختیار پروژه بزرگ ساخت مسکن محرومان و ساخت و ساز ارزان و مقاوم، استفاده شود.

کد خبر 421235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =