آخرین اخبار از بازگشایی غول بزرگ بورسی

در ۱۷ شهریورماه سال جاری بود که نماد شستا به دلیل افشای اطلاعات گروه الف بسته شد و از آن تاریخ تا به آخرین روز معاملاتی هفته جاری معاملات این نماد متوقف باقی مانده است. این نماد چه زمانی بازگشایی می شود؟

به گزارش صدای بورس، معاملات نماد شستا در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۹ متوقف شد و دلیل این توقف افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف بود.

در رابطه با توقف نماد شستا در مورخه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹ مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: به اطلاع می رساند نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شد. لذا نماد مذکور روز معاملاتی بعد (۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۹)  بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

اما در همان ۱۷ شهریورماه ۹۹ علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد که نماد شستا فردا بازگشایی نمی‌شوند.

همچنین در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ناظر بازار در مورد زمان بازگشایی شستا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می گردد".

در ۲۵ شهریورماه و بعد از گذشت حدود ده روز از بسته بودن نماد شستا مدیرعامل شرکت بورس تهران طی مصاحبه ای در مورد زمان بازگشایی این نماد گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و تصمیم گیری نشده است.

در ۶ مهرماه ۱۳۹۹ یک اطلاعیه از سوی ناظر، سهامداران این نماد را امیدوار به بازگشایی آن در روز ۶  مهرماه کرد. در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع میرساند نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی جاری با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

این امیدواری سهامداران شستا به بازگشایی اما چندان دوامی نیاورد و محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس درباره پیام منتشره بورس تهران مبنی بر بازگشایی نماد شستا توضیح داد: این پیغام به صورت خودکار و ناشی از افشای اطلاعات مربوط به فروش بیش از دو میلیارد سهم بانک ملت توسط این شرکت، منتشره شده است.

بعد از آن شستا به مجمع رفت و سهامداران امیدوار بودند که این نماد بعد از مجمع بازگشایی شود اما این اتفاق تا آخرین روز معاملاتی هفته جاری رخ نداد.

حالا محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته مورخه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ حاضر شده بود، درباره بازگشایی شستا گفت: شرکت بورس در توقف و بازگشایی هیچ نمادی ذینفع نیست. این نماد نیز نیازمند بازارگردان قوی است و به محض انجام قرارداد بازارگردانی به چرخه معاملات باز می‌گردد. اکنون برای ناظر بازار، نقدشوندگی مهم‌ترین مسئله است و به همین دلیل معاملات نمادهای بدون بازار گردان متوقف است.

به نظر می رسد که همچنان باید سهامداران شستا منتظر تعیین بازارگردان برای این غول بورس باشند تا شاید معاملات این نماد نیز مجاز شود./نبض بورس

کد خبر 421207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =