منابع آگاه درباره وضعیت صادرات نفت ایران در دوره بایدن چه می گویند؟

برخی منابع اگاه اظهارات جدیدی در باره وضعیت صادرات نفت ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن مطرح کردند.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، منابع شرکت‌های تجاری و نفتی اوپک اعلام کردند برگشت ایران به افزایش صادرات نفتی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن مسیر طولانی خواهد داشت. بنابراین اوپک وقت زیادی برای تنظیم عرضه بازار دارد. 

چشم انداز افزایش عرضه نفت ایران پس از به کرسی ریاست جمهوری نشستن جوبایدن، نگرانی را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس ایجاد کرده است. اوپک در حال حاضر طرح کاهش تولید نفت را برای تنظیم قیمت بازار اجرایی می‌کند، اما رئیس شرکت تورب‌جورن معتقد است که «مذاکرات با ایران بعید است در سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد.» 

وی افزود: «من فکر نمی‌کنم مذاکره با ایران در سال اول ریاست جمهوری بایدن اتفاق بیفتد؛ چراکه وی اولویت‌های کاری مهم‌تری در داخل دارد.» 

برخی منابع هم از انجام مذاکره و صادرات نفت ایران در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ خبر دادند. 

رئیس مرکوریا انرژی هم گفته است بعید به نظر می‌رسد که افزایش صادرات نفت ایران قریب‌الوقوع باشد.

رئیس شرکت مرکوریا تاکید کرده است: برخی مردم فکر می‌کنند مذاکراتی در چند ماه آینده اتفاق می‌افتد، اگر چنین باشد باید سیاست منعطفانه‌تری را نسبت به ایرانیان انتظار داشته باشیم، اما من فکر می‌کنم که این گفت‌وگوها چندین ماه طول خواهد کشید و احتمالا در نیمه دوم سال آینده اتفاق می‌افتد.

دو منبع آگاه اوپک هم اعلام کرد که انتظار نمی‌رود تحریم‌های ایران به این زودی‌ها برداشته شود. 

آنها گفتند فکر می‌کنیم حداقل ۶ ماه یا بیشتر زمان لازم است تا در باره برگشت صادرات نفت ایران تصمیم‌گیری شود و تا این مدت هم اوپک وقت کافی برای تصمیم‌گیری بازار دارد. 

یک منبع دیگر اوپکی هم گفته است در هر شرایطی بازار قابل مدیریت است؛ چراکه حجم نفت بازار تا پایان ۲۰۲۱ افزایش نمی‌یابد. /فارس

کد خبر 421172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =