عملکرد بانک در در نیمه نخست سال

بانک دی با برنامه ریزی هدفمند در راستای افزایش سرمایه گذاری های سودآور و تمرکز بر درآمدهای عملیاتی، موفق به کاهش ۳۷ درصدی زیان انباشته و کسب سود خالص ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی در ۶ ماه نخست سال جاری شد.

به گزارش صدای بورس، زیان انباشته که یکی از شاخص های ارزیابی سازمان های اقتصادی است و تاثیر نامطلوبی بر سودهای شناسایی شده دارد، می تواند ناشی از اقدامات زیربنایی و بنیادین باشد که به همین منظور هیئت مدیره بانک دی با شناسایی مشکلات اساسی و ارائه راهکارهای مناسب تلاش کرده با برطرف کردن آنها و سوق دادن بانک در مسیر سودآوری، شاخص های عملیاتی بانک را بهبود بخشد.

بر اساس این گزارش، افزایش ۸۸۷ درصدی سود سرمایه گذاری های بانک در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ را باید یک دستاورد مهم تلقی کرد، چرا که منابع حاصل از این سرمایه گذاری ها به بانک تزریق شده و نه تنها بخش قابل توجهی از زیان سال های گذشته را پوشش داده، بلکه پیش بینی می شود تا پایان سال با ادامه این روند، زیان بانک به صفر برسد.

گفتنی است، افزایش ۵۲۱ درصدی درآمدهای عملیاتی بانک نیز توانسته حاشیه سود بسیار مناسبی را برای بانک ایجاد کند، به طوری که اکنون می توان بانک دی را در جایگاه مطلوبی از لحاظ شاخص های ارزیابی یک سازمان اقتصادی دانست.

منبع: اخبار پولی مالی

کد خبر 421140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =