بررسی پرونده ۳۰۰ شرکت در فرابورس

مدیر پذیرش فرابورس ایران از پذیرش ۲۷ شرکت از صنایع مختلف شامل فلزات اساسی، دارویی، غذایی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات در ۳ ماه اخیر در فرابورس ایران خبر داد و گفت: که در حال حاضر ۳۰۰ پرونده پذیرش در فرابورس در حال بررسی است.

به گزارش صدای بورس، مونا السادات کابلی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه تا اواخر مهرماه سال جاری ۲۹ پرونده پذیرش در هیات پذیرش فرابورس بررسی شده‌ است، گفت: در بین این پرونده‌ها ۲۷ پرونده رأی مثبت گرفتند و اطلاعات دو پرونده متقاضی پذیرش نیز در ماه‌های آتی مجددا بررسی خواهد شد و ۳۰۰ پرونده پذیرش در حال بررسی است.  

وی درباره درج شرکت‌ها در فرابورس اظهار کرد: شرکت صنایع چوب خزر کاسپین از گروه محصولات چوبی در بازار دوم فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه قرار گرفته است و در حوزه فناوری اطلاعات نیز شرکت سپیدار سیستم پذیرش شده که در حال حاضر فرایندهای درج را سپری می‌کند.

کابلی از پذیرش ۳ شرکت فولاد شاهرود، آهن و فولاد غدیر و فولاد سیرجان در صنعت فلزات اساسی خبر داد و گفت: در همین حوزه قرار است شرایط پذیرش شرکت فولاد اسفراین نیز مجددا بررسی شود.

مدیر پذیرش فرابورس ایران با بیان اینکه شرکت‌های صنایع روی ایرانیان، توسعه سرب و روی ایرانیان و سوژمیران توانستند از هیات پذیرش رأی مثبت بگیرند، ادامه داد : در صنعت دارو نیز شرکت راموفارمین و در زمینه پخش دارو شرکت پخش رازی پذیرش شدند.

کابلی از دیگر شرکت‌های پذیرش‌شده به شرکت کنترل گاز اکباتان که در حوزه شرکت‌های خدماتی جای می‌گیرد، دو شرکت گهر ترابر سیرجان و سنگ آهن مرکزی ایران از گروه معدن، شرکت فروسیلیسیم خمین و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب اشاره کرد.

به گفته وی برای اولین بار در حوزه طلا نیز شرکت پویا زرکان آق دره در فرابورس ایران پذیرش شد.

مدیر پذیرش فرابورس ایران همچنین از رعایت الزامات پذیرش از سوی شرکت‌های دانه‌های روغنی خراسان و مرغ مادر دیزباد و پذیرش این دو شرکت فعال غذایی خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل نیز شرکت کشتیرانی والفجر موفق به پذیرش شده است، افزود: در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز شرکت سامان ایرانیان از زیرمجموعه‌های بانک تجارت توانست از هیات پذیرش رأی مثبت بگیرد.

کابلی خطاب به شرکت‌هایی که متقاضی پذیرش در فرابورس ایران هستند، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از طریق مشاوران پذیرش، تقاضای پذیرش خود را از طریق سامانه فراسا که در سایت فرابورس ایران در دسترس است، برای فرابورس ارسال کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 421139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =