«فخوز» با چشم انداز سود آوری عالی

مقدار تولید بلوم و بیلت شرکت فولاد خوزستان در۶ ماه ابتدای سال ۱.۲۶ میلیون تن و اسلب نیز ۷۱۷ هزار تن گزارش شده و برآورد شرکت برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تولید بلوم بیلت ۲.۵۴ میلیون تن و اسلب ۱.۳۷ میلیون تن است.

به گزارش صدای بورس، مقدار تولید بلوم و بیلت شرکت در۶ ماه ابتدای سال ۱.۲۶ میلیون تن  و اسلب نیز ۷۱۷ هزار تن گزارش شده و برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تولید بلوم بیلت ۲.۵۴ میلیون تن و اسلب ۱.۳۷ میلیون تن برآورد شده است.
براساس این گزارش، برای ادامه سال ۱۳۹۹  و سال ۱۴۰۰ نرخ دلاری بیلت صادراتی فخوز با توجه به برآورد وضعیت فعلی بازار جهانی، ۳۹۰ دلار و اسلب ۳۹۵ دلار برآورد شده است.
با توجه به گزارش‌های شرکت ضریب تبدیل کنسانتره به گندله ۰.۹۴، گندله به آهن اسفنجی ۱.۴۶ و آهن اسفنجی به فولاد ۱.۱۵ در نظر گرفته شده است.
همچنین مبنای نرخ گندله ۲۵ درصد شمش، آهن اسفنجی ۵۰ درصد و کنسانتره سنگ آهن بنا بر محافظه کاری ۲۱ درصد شمش در نظر گرفته شده است.
با توجه به گزارش های سال های گذشته شرکت و همچنین نرخ های اخیر بورس کالا نسبت نرخ بلوم بیلت داخلی به صادراتی ۹۲ درصد و این نسبت در محصول اسلب ۹۵ درصد لحاظ شده است. 
نرخ دلاری الکترود جهانی سال ۹۸، ۹.۳ دلار بوده که برای میانگین سال ۹۹، ۶ دلار و برای سال ۱۴۰۰ با توجه به آخرین نرخ ها ۵.۳ دلار به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است.
متوسط نرخ دلار نیما برای ادامه سال جاری و سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۲.۵ هزار و ۲۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
فخوز مالکیت ۶۷ درصد شرکت صنعتی و معدنی سناباد را در اختیار دارد. سناباد به تازگی طرح توسعه تبدیل کنسانتره به گندله را بهره برداری کرده که با توجه به پیش بینی های شرکت میزان تولید و فروش ۱.۵ میلیون تن گندله و ۱ میلیون تن کنسانتره برای سال ۹۹ و ۲.۵ میلیون تن گندله برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. سود برآوردی این شرکت برای سال ۹۹، ۱.۵۹۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۰، ۲.۵۲۲ میلیارد تومان برآورد شده که در قسمت درآمدهای غیرعملیاتی فخوز در طبقه درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها شناسایی شده است.
در جدول ابتدایی صورت سود و زیان کارشناسی سهم در سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ و سال آتی ارائه شده است.
در جدول دوم تحلیل حساسیت سود هر سهم سال مالی ۱۴۰۰ به نرخ دلار نیمای  سال بعد و نرخ دلاری بیلت صادراتی فخوز ارائه گردیده است.  در سناریوی پایه مقدار فروش ۲.۵۴ میلیون تن بلوم و بیلت و ۱.۳۷ میلیون تن اسلب، نرخ دلار ادامه سال ۲۲.۵ هزار تومان و سال ۱۴۰۰، ۲۶ هزارتومان، و نرخ بیلت  ۳۹۰ دلار فرض شده است.
بنابر محاسبات کارشناسی، برای سال ۹۹، سود ۴۹۳ تومانی به ازای هر سهم و برای سال ۱۴۰۰سود ۶۸۸ تومانی برآورد شده است.
قابل ذکر است که سود هر سهم این فولاد ساز با هر یک درصد افزایش در قیمت دلار حدود ۱.۴۲ درصد توان افزایش دارد.
نکته قابل توجه دیگر اینکه شرکت زیرمجموعه فخوز به اسم صنعتی و معدنی فراگیر سناباد که طرح توسعه در دست اجرا دارد با فرض تقسیم سود ۱۰۰% در محاسبات سودآوری فخوز لحاظ شده است.
جزئیات این تحلیل در پست بعدی (https://t.me/smbroker/۲۶۵۱۶) کانال کارگزاری صنعت و معدن ارائه شده است. 

منبع: کارگزاری صنعت و معدن

کد خبر 421010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =