شفاف سازی در خصوص خبرهای منتشره در زمینه احراز هویت چندعاملی

سازمان بورس اعلام کرد: احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط در حال بررسی بوده و مصوبات هیات مدیره این سازمان از طریق اعضا یا دبیر هیات مدیره (معاون اجرایی سازمان بورس) اطلاع رسانی می شود.

به گزارش صدای بورس، روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص خبرهای منتشره در زمینه احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط، اعلام کرد که موضوع فوق در حال بررسی بوده و خاطرنشان می سازد که مصوبات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از طریق اعضا یا دبیر هیات مدیره (معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار)، اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین راستا، اطلاعات تکمیلی در خصوص احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط، از طریق مجاری یاد شده، به اطلاع می رسد.

 روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه با انتشار مطلبی به نقل از رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه اعلام کرد: در حال حاضر ورود به سامانه‌های معاملاتی صرفا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور انجام می شود و با توجه به امکان افشا رمز عبور کاربران، استفاده از این روش، سطح امنیتی مناسبی ندارد. بر این اساس در راستای حفاظت از منافع مشتریان بازار سرمایه و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات سامانه‌های معاملات برخط، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌ها بر روی کلیه سامانه‌های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده و انجام از 15 آذر ضروری است.

به گفته حامد سنجری، استفاده از عامل ثانویه همچون کد پیامکی در کنار نام کاربری و رمز عبور، تا حد زیادی در امن‌سازی ورود کاربران به سامانه‌ها موثر خواهد بود. از این رو، در کلیه سامانه‌های معاملات برخط این قابلیت در حال حاضر افزوده شده است و امکان استفاده کاربران از این قابلیت وجود دارد. با توجه به مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان بورس، از تاریخ 15 آذر 1399 امکان ورود به سامانه‌های معاملات برخط بدون استفاده از این قابلیت وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه ضمن اشاره به اهمیت حفاظت کاربران از اطلاعات ورود به حساب کاربری خود، عنوان کرد پیاده‌سازی قابلیت احراز هویت چند عاملی در سامانه‌های معاملات برخط نقش موثری در کاهش جرائم سایبری درحوزه بازار سرمایه  خواهد داشت.

 وی اشاره کرد: به منظور آشنایی بیشتر مشتریان بازار سرمایه با نحوه استفاده از قابلیت مذکور، کلیه کارگزاری‌ها موظف به تدوین فایل راهنما و درج آن در سامانه معاملات برخط خود بوده و لازم است پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشند        

منبع : تسنیم   

کد خبر 420918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =