۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
وعده‌های نافرجام

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و بر این اساس، اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. از این‌رو مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به‌صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح جاماندگان سهام عدالت در نوبت بررسی در صحن علنی است و منابع مالی آن هم مشخص شده است. براساس اطلاعات مجلس،حدود ۲۰ میلیون نفر از کسانی که در زمان عرضه سهام عدالت در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ مالک سهام عدالت شدند، جزو شش دهک پایین درآمدی کشور محسوب نمی‌شدند، یعنی ۲۰ میلیون از جمعیت کم درآمد کشور هم از سهام عدالت محروم شده‌اند. همچنین در گزارشی که کمیته امداد امام خمینی ارائه کرده است، هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته فاقد سهام عدالت هستند و سازمان بهزیستی نیز اعلام کرده است حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان سهام عدالت دریافت نکرده‌اند. البته در طرح مجلس تکلیف جاماندگان از سهام عدالت مشخص خواهد شد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:تلاشمان این است سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت تا پایان اسفند ماه به سودشان از طریق سامانه سجام دست پیدا کنند.البته پس از آنکه شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی درج نمادشان صورت گرفت و مجمعشان برگزار شد می‌توانند برای دریافت سود یا فروش اقدام کنند.تلاشمان این است سهامداران این روش تا پایان اسفند ماه به سودشان از طریق سامانه سجام دست پیدا کنند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۴

کد خبر 420362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =